اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر سیستان و بلوچستان خبر داد

اجرای طرح داوطلب‌یار امداد و نجات در پایگاه‌های جاده‌ای سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در ایام نوروز 92، طرح داوطلب‌یار امداد و نجات در پایگاه‌های جاده‌ای استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح داوطلب‌یار امداد و نجات در پایگاه‌های جاده‌ای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رسول راشکی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان به تشریح اهم فعالیت‌های این جمعیت در نوروز 92 پرداخت و اظهار داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه داوطلبان در ایام عید، استقرار طرح داوطلب‌یار امداد و نجات است که تعداد 23 پایگاه جاده‌ای در هر پایگاه یک نفر پزشک و یک نفر پرستار به صورت تیم اصلی در پایگاه‌ها مستقر هستند.

وی به استراتژی سال 92 حوزه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اشاره کرد و افزود: افزایش پایگاه امدادی از 24 به 25 پایگاه، افزایش تیم‌های امدادی، افزایش تیم‌های تخصصی امداد و نجات از 250 به 270 تیم، افزایش تیم‌های تخصصی توانا ویژه بانوان، افزایش تعداد تیمهای ایثار، افزایش امکانات و تجهیزات امدادی، افزایش پایگاه‌های امداد و نجات و افزایش پایگاه‌های هسته‌های روستایی از جمله استراتژی این حوزه به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش کانون‌های دانشجویی، طلاب و دانش‌آموزان، ایجاد چمن مصنوعی برای امکانات رفاهی جوانان عضو، ایجاد اردوگاه تفریحی-آموزشی در چابهار، تقویت تیم رباتیک نجاتگر، افزایش اردوهای جهادی و ساخت و تجهیز مجتمع‌های دانش‌آموزی از استراتژی مهم برنامه‌های حوزه جوانان جمعیت در سال 92 است.

 

هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از رشد چشمگیری برخوردار شده است

 

راشکی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در چند ساله اخیر از جهش و رشد چشمگیری برخوردار بوده است به طوری که اقداماتی از جمله افزایش تیم‌های امداد و نجات از 23 تیم به 250 تیم، افتتاح کتابخانه مشارکتی هلال، استقرار یک فروند چرخبال در استان، نوسازی صددرصد ناوگان خودرویی، افزایش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای از سه پایگاه به 23 مورد، افزایش خودروی نجات از سه دستگاه به 10 مورد، افتتاح شرکت پخش دارویی سها و مجوز راه‌اندازی چهار شعبه در شهرهای تازه تأسیس را انجام داده است.

وی اضافه کرد: همچنین افزایش انبارهای امدادی از 12 هزار پایگاه به 21 هزار مورد، ایجاد پایگاه‌های پشتیبانی ناحیه‌ای از صفر به 25 پایگاه، بازسازی و تجهیز مجتمع‌های شبانه‌روزی دانش‌آموزی در ایرانشهر، زابل و سراوان، افتتاح امدادسرای جمعیت هلال‌احمر زاهدان، تأمین اعتبار برای تکمیل پایگاه امداد و نجات هوایی، اختصاص 15 دستگاه آمبولانس، تأمین اعتبار 15 ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای فاقد ساختمان، تأمین اعتبار برای اردوگاه فرهنگی-تربیتی چابهار، تأمین اعتبار و راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی و تجهیز سالن‌های ورزشی استان از دیگر اقدامات است.

از فردا طرح امداد و نجات در استان اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان به برنامه‌های امداد و نجات در نوروز 92 اشاره کرد و گفت: طرح امداد و نجات از فردا تا 17 فروردین ماه سال جدید آغاز می‌شود که برای این منظور کارگروه امداد و نجات در ارتباط با طرح برگزار خواهد شد.

راشکی افزود: سه دوره بازآموزی برای نجاتگران شرکت کننده در طرح نوروزی برای 400 نفر برگزار می‌شود همچنین تعداد پایگاه‌های بین شهری و ستادی فعال در ایام نوروز، 52 پایگاه است که قبلا 37 مورد بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد 455 امدادگر در طول طرح همکاری می‌کنند که روزانه 200 امدادگر فعال هستند و نیروهای به‌کارگیری شده اعم از پرسنل، نجاتگران در طول طرح 4 هزار و 656 نفر روز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان داشت: تعداد آمبولانس به‌کارگیری شده 25 دستگاه بوده که در طول طرح 600 دستگاه، روز است همچنین تعداد خودروی نجات و وانت 27 دستگاه بوده که در طول طرح 648 دستگاه روز است.

راشکی عنوان داشت: به‌کارگیری 70 دستگاه خودروی آمبولانس، خودروی نجات و امدادی در طول طرح، به‌کارگیری چرخبال جمعیت در طول طرح در مرکز و جنوب استان که در 25 بهمن ماه امسال به طور رسمی به استان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: به‌کارگیری دو دستگاه خودروی ویژه عملیات آرگو در طول طرح در شرایط محیطی دریا، کوهستان و کویر که امسال برای سهولت در امر امدادرسانی به مردم و مسافران نوروزی به ناوگان ما اضافه شده است.

به‌کارگیری موتور آمبولانس در محورهای مواصلاتی استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان افزود: به‌کارگیری پنج فروند قایق نجات در چابهار، زهک و کنارک، به‌کارگیری موتور آمبولانس در طول طرح در محورهای مواصلاتی، فعالیت ویژه و 24 ساعته اتاق آماده عملیات ای او سی در طول طرح، به‌کارگیری تیم توانا در حوادث و سوانح جاده‌ای با تماس 147 نزدیک‌ترین پایگاه اقدام به امدادرسانی خواهند کرد.

راشکی گفت: همچنین پاسخگویی 24 ساعته به ندای 147 جمعیت هلال‌احمر استان، اجرای طرح پایگاه تکانی در تمامی پایگاه‌های جاده‌ای به منظور استقبال از طرح نوروزی از امروز تا 24 اسفندماه سال 92 و تدارک اسکان اضطراری هموطنان در راه که در شب به پایگاه مراجعه می‌کنند خدماتی همچون توزیع بسته‌های غذایی امدادی در شبی که مهمان امدادگران سختکوش هستند، اقدام خواهد شد.

وی در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای راهنمایی مسافران نوروزی توسط معاونت امور جوانان پرداخت و اظهار داشت: این طرح از 28 اسفندماه جاری تا 14 فروردین 92 اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این طرح اقداماتی از قبیل تعداد 27 پست راهنمایی مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته دو پست افزایش یافته است، تعداد 20 دستگاه خیمه نماز در جوار برخی پست‌های نوروزی برپا می‌شود که از امکانات اولیه شامل آب برای وضو گرفتن، سجاده، مهر و... برای نماز و استراحت کوتاه مسافران برخوردار است و توزیع بروشورهای استانی و ارسالی از مراکز توسط راهنمایان پست‌ها در سطح استان و آمادگی برای توزیع اقلام سایر ادارات انجام شده است.

راشکی خاطرنشان کرد: برپایی چادر فضای دوستدار کودک، توزیع روزنامه شهروند هلال، توزیع نقشه استان، اجرای موسیقی محلی، گشایش نمایشگاه صنایع دستی، توزیع غذاهای محلی، اسکان مسافران در پلاژ ساحلی تیس چابهار، برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی ایستگاه سلامت خودرو، راه‌اندازی سامانه بلوتوث برای ارسال نقشه، ایجاد ایستگاه مطبوعات و مجلات و نمایش عروسکی، در نظر گرفتن تابلو امداد و شارژ تلفن همراه و آمادگی برای توزیع بسته‌های بهداشتی، تقویم و سایر اقلام اهدایی توسط ادارات از دیگر این اقدامات است

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در استان و کشور، تیم توانای امدادگران توانای خواهر در شهرستان چابهار و زاهدان در همه رسته‌ها حتی راننده زن به خدمت می‌پردازند.

انتهای پیام/75003/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول