اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر یزد در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح‌های نوروزی این جمعیت در ایام نوروز خبر داد.

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر یزد در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید پارسائیان پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: طرح نوروزی هلال احمر از 25 اسفند امسال توسط پایگاه‌ها و پست‌های هلال احمر استان آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: تجهیزات لازم فراهم شده و امدادگرانی که در این طرح شرکت دارند، آموزش‌های لازم را برای خدمات بهتر به مسافران نوروزی فرا گرفته‌اند.

وی افزود: هشت پایگاه ثابت جاده‌ای و هفت پایگاه سیار در ایام نوروز در جاده‌ها به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

پارسائیان عنوان کرد: همچنین به مدت یک هفته بالگرد پایگاه هوایی امداد و نجات در استان یزد مستقر خواهد شد تا در صورت بروز حادثه و نیاز به بالگرد، اقدامات امدادرسانی زودتر انجام شود.

وی با اشاره به طرح راهنمایی مسافران بیان داشت: همچنین 22 پایگاه امداد نوروزی هم در یزد و شهرستان‌های تابعه استان برای راهنمایی مسافران نوروزی مستقر خواهند شد که در یزد و طبس سه پایگاه و در سایر شهرستان‌ها دو پایگاه مستقر می‌شوند.

وی با اعلام اینکه 300 نفر برای راهنمایی مسافران در نظر گرفته شده است، گفت: در هر پست نیز حدود دو تا سه نفر به مسافران نوروزی در زمینه هدایت مسیر در جاده‌های ورودی و خروجی استان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد به اجرای طرح فرشتگان رحمت نیز اشاره و اظهار کرد: این طرح برای حمایت از نیازمندان و زنان بدسرپرستی که تحت پوشش نهادهای حمایتی استان نیستند آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی افزود: با گذشت سه روز از اجرای این طرح مبلغ 150 میلیون تومان کمک‌های نقدی از سوی خیرین به منظور کمک به نیازمندان جمع‌آوری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نحوه شناسایی نیازمندان و جمع‌آوری هدایا گفت: در سطح شهر 150 پایگاه محله‌ای مردمی تشکیل شده که نسبت به جمع‌آوری هدایا و شناسایی نیازمندان از طریق معتمدین محل اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات درمانی جمعیت هلال احمر نیز گفت: درمانگاه و داروخانه جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که در ایام نوروز نیز فعالیت خود را به صورت شبانه روزی ادامه خواهند داد.

پارسائیان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری عنوان کرد: برای این روز نیز جمعیت هلال احمر برنامه‌هایی دارد که با هدف جلوگیری و کاهش آسیب‌ها و حوادث ناشی از برخی اقدامات نامناسب در این روز اجرا خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفته‌اند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/90004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول