اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین

150 نویسنده و مؤلف در قزوین شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین گفت: تاکنون کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین 150 نویسنده را در این استان شناسایی کرده است.

150 نویسنده و مؤلف در قزوین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی در نخستین همایش مؤلفان،‌ نویسندگان و اصحاب قلم کنگره شهدای استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین تاکنون توانسته 150 مؤلف و نویسنده را در استان قزوین شناسایی کند، اظهار داشت: این کمیته در شناسایی نویسندگان در این استان فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا بتواند تعداد بیشتری از آنان را شناسایی کند.

مسئول کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهیدان گوهر تابناک بر پیشانی دفاع مقدس هستند و از این رو هر دل آگاه و وجدان پاک تکریم و سپاس آنها را بر خود فرض می‌داند»، ادامه داد: امیدواریم ما نیز به سهم خودمان نسبت به تکریم و سپاس شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام وظیفه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین بعد از تشکیل ستاد کنگره شهدای این استان در اواخر سال 89 تشکیل شده است، افزود: دستگاه‌ها و انجمن‌های مختلف فرهنگی، ادبی، ‌آموزشی و هنری توانستند در زیر مجموعه این کمیته انجام وظیفه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای این استان آثار ارزشمند و امور پژوهشی شهدا را به عهده گرفته است، بیان کرد: برای این کمیته بیش از 20 وظیفه تدوین شده است که بیشتر آن مکتوب کردن آثار و رویدادهای خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

مسئول کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین تصریح کرد: در کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین سه کارگروه آموزش، هنری و مؤلفان و نویسندگان انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش استان قزوین با مسئولیت کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین به صورت جدی وظیفه جمع‌آوری حفظ آثار شهدا را بر عهده گرفت.

این مسئول با بیان اینکه کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین هشت جلسه کاری برگزار کرده و تاکنون 70 مصوبه تصمیم اجرایی در کمیته و ستاد پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین داشته است، بیان کرد: شناسایی مؤلفان، نویسندگان و اصحاب قلم از جمله تصمیم‌های این کمیته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین در سه زمینه مستند نگاری، تاریخ شفاهی و هنر و ادبیات نیازهای پژوهشی این استان را انجام می‌دهد.

مسئول کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین افزود: نویسندگان، مؤلفان و اصحاب قلم با تعامل و همکاری کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین می‌توانند بسیاری از آثار و اسناد شهدای هشت سال دفاع مقدس را جمع‌آوری کنند.

حبیبی گفت: امیدواریم کمیته پژوهش و تدوین کنگره شهدای استان قزوین با همکاری اندیشمندان و نویسندگان و اصحاب قلم بتواند در راستای جمع‌آوری آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس موفق باشد.

انتهای پیام/77009/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول