اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

روبان‌های افتتاح را خانواده شهدا قیچی کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: اینکه یک طرح به دست خانواده شهدا افتتاح شود یا کلنگ آن بر زمین بخورد علاوه بر اینکه سبب متبرک شدن کارهای عمرانی می‌شود فضای عمومی را نیز به شمیم شهدا معطر می‌سازد.

روبان‌های افتتاح را خانواده شهدا قیچی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی در آیین سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: خانواده شهدا باید در افتتاحیه‌ها در ردیف جلو نشانده شوند و روبان را قیچی کنند چراکه هیچ پیشرفتی بدون جانفشانی فرزندان و همسران آنان متصور نبود.

مرادی اقتدار و ابهت نظام اسلامی را ناشی از فرهنگ شهادت دانست و افزود: خانواده آن شهدایی که اقتدار و سر بلندی ما را رقم زدند باید صدر بنشینند.

به گفته امام جمعه موقت شیراز، اینکه یک طرح به دست خانواده شهدا افتتاح شود یا کلنگ آن بر زمین بخورد علاوه بر اینکه سبب متبرک شدن کارهای عمرانی می‌شود فضای عمومی را نیز به شمیم شهدا معطر می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: مرگ از نوع رحمت مرگی است که مسلمانی مقید و مبادی آداب به علت کهولت سن فوت کند.

امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: مرگ حسرت مرگی است که مسلمانی شناسنامه‌ای فوت کند یعنی در شناسنامه مسلمان و در عمل غیرمسلمان باشد.

مرادی ادامه داد: مرگ لعنت نیز آن نوعی است که زندگی فرد با زیر پا گذاشتن احکام و مقابله با معاد و نبوت توام بوده باشد.

وی مرگ با شرافت را شهادت در راه خدا دانست که مصداق توحید عملی و صفاتی است.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: پیامبر می‌فرمایند، «أحبّ‌الناس إلى‌الله أنفع‌الناس» یعنی آن کسی که به مردم خدمت می‌کند بالاترین اجر را می‌برد.

وی تصریح کرد: از یکی از علمای بزرگ پرسیدند اگر 24 ساعت از عمر تو باقی باشد چه کاری را افضل می‌دانی پاسخ داد درب خانه خود را باز می‌گذارم و خدمتی به خلق خدا می‌کنم.

مرادی ابراز داشت: تولد و مرگ انسان انتخابی نیست اما شیوه مرگ انتخابی است و شهید به این دلیل که چنین مرگی را برگزیده می‌تواند تا 70 هزار نفر را شفاعت کند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه گفت: اینکه ایران اسلامی الگوی ملت‌های مسلمان شده و در بسیاری از حوزه‌ها مانند علم و دانش گوی سبقت را از دیگران ربوده به برکت خون شهدا است.

انتهای پیام/2448/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول