اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر ورزش و استاندار همدان

500 ورزشکار و مدال‌آور همدانی و خبرنگاران ورزشی استان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: از 500 ورزشکار و مدال‌آور جهانی و آسیایی و بین‌المللی همدان که امسال موفق به کسب عناوین قهرمانی شده‌اند و همچنین خبرنگاران و عکاسان ورزشی همدان تجلیل شد.

500 ورزشکار و مدال‌آور همدانی و خبرنگاران ورزشی استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با حضور حمید سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، استاندار همدان، شهردار، مدیرکل ورزش و جوانان و معاونین وی، رؤسای هیئت‌های ورزشی، خبرنگاران ورزشی و اهالی رسانه و جمع کثیری از ورزشکاران استان همدان از 500 ورزشکار و مدال‌آور رشته‌های مختلف ورزشی که در سطح جهانی و آسیایی و بین‌المللی همدان که در سال‌جاری موفق به کسب عنوان‌های قهرمانی شده‌اند و همچنین از خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان تجلیل شد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از عملکرد خوب و کارنامه درخشان ورزشکاران همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: کسب سه سهمیه المپیک و حضور سه ورزشکار همدانی در بازی‌های المپیک 2012 لندن سند افتخاری برای ورزش همدان بوده است.

سید عبدی افتخاری افزود: کسب مدال و عناوین توسط ورزشکاران همدانی در سال‌جاری رشد چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشته و پرداختن به ورزش قهرمانی در کنار ورزش همگانی مهم‌ترین برنامه‌ این اداره کل بوده است که به آن دست یافتیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان بیش از 436 هیئت در رشته‌های مختلف فعالیت دارند که از این تعداد 170 هیئت فعال در بخش بانوان وجود دارد و فعالیت‌ها و تمرینات خود را در سالن‌ها و اماکن ورزشی سطح استان پیگیر هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به پیشرفت در ساخت و ساز اماکن ورزشی و سخت‌افزار و زیرساخت در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی استان همدان در حال حاضر 58 سانتی‌متر مربع است که با اجرای پروژ‌ه‌های در دست ساخت در سطح استان و شهرستان‌های تابعه این رقم به 83 سانتی‌متر ارتقا خواهد یافت.

در ادامه این مراسم استاندار همدان ادامه داد: کسب مدال و افتخارآفرینی ورزشکاران همدان در سال 91 کاملاً مشهود بوده و این روند رو به رشد با به کارگیری همه نیروها و سخت‌افزارهای لازم بیشتر از پیش محقق خواهد شد.

علی‌محمد آزاد افزود: در برخی رشته‌ها نظیر فوتبال، کشتی و موارد انفرادی فراز و نشیب‌هایی داشته‌ایم اما به طور مجموع تعداد مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران همدانی در میادین ملی و بین‌المللی بسیار چشمگیر است که امیدواریم در سال آینده این تعداد رشد چشم‌گیری داشته باشد.

به گفته وی تعداد ورزشکاران فعال در استان در بعد قهرمانی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد و تجلیل از 500 مدال‌آور همدانی نشان از شرایط مطلوب در این عرصه است.

استاندار همدان اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی در ورزش استان شکل گرفته که شرایط مناسبی را برای مشارکت آحاد جامعه در ورزش فراهم کرده است.

در بخش دیگری از این مراسم، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه پایگاه‌های استعدادیابی و قهرمانی رشته‌های مختلف در استان‌های کشور باعث شده تا خط تولید توسعه ورزش ورودی استعدادها و خروجی قهرمانی شود اما هم اکنون در ورزش کشور در خروجی قهرمانی موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.

حمید سجادی عنوان کرد: امروزه شاهد هستیم که در ورزش مقداری روحیه پهلوانی و جایگاه کسوت کمرنگ شده و در مقابل مادیات در ورزش در حال پررنگ‌تر شدن است.

وی گفت: این در حالی است که پشتوانه‌سازی، توجه به اخلاق و کسوت و نیز مبانی فرهنگی، مهم‌ترین نیازهای امروزی ورزش کشور است که باید بیشتر به این موضوعات توجه شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری را از بهترین خاطرات و رویدادهای ورزشی عمرش یاد کرد و تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری نقطه عطفی در ورزش کشور رقم زد.

وی گفت: تمام بیانات رهبری دغدغه همه پیشکسوتان و بزرگان ورزش بود و تمام سفارشات ایشان در بخش‌های مختلف علمی، اخلاقی، قهرمانی و همگانی بود، که قرار است در نشست‌های وزارت ورزش و جوانان به‌ویژه شورای معاونان به اجرا گذاشته شود.

این مراسم با اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران نوجوان همدانی، اجرای حرکات ژیمناستیک کلاسیک، صعود از صخره مصنوعی توسط سنگ‌نوردان نوجوان همدانی و همچنین اجرای موسیقی سنتی ادامه پیدا کرد.

در پایان این مراسم 500 نفر از مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی شامل هیئت‌های ورزشی هاکی با 36 مدال، دوچرخه‌سواری و شمشیربازی با 30 مدال، تیراندازی با 27 مدال، دو و میدانی با 25 مدال، فوتبال، بیماران خاص و همگانی با 20 مدال، اسکیت با 17 مدال و آمادگی جسمانی با 11 مدال جزو بیشترین مدال‌آوران بودند و همچنین هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان 80 عنوان قهرمانی که معادل با صعودهای مرتفع و مدال‌های کسب شده در رقابت‌های سنگنوردی آسیایی و کشوری است را کسب کرده بود با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شدند.

گفتنی است، 40 نفر از اصحاب رسانه‌های شنیداری، دیداری، گفتاری و سایبری استان و همچنین صدا و سیمای مرکز همدان تقدیر شدند.

انتهای پیام/89020/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول