اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بیست و دوم فوتبال لیگ آزادگان

همدانی‌ها به دنبال حق‌های ناحق شده خود در فوتبال ایران هستند

خبرگزاری فارس: تنها پنج هفته تا پایان مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) باقی مانده است و دو نماینده فوتبال همدان برای صعود به لیگ برتر برای این هفته‌ها برنامه‌‌های زیادی را در دستور خود دارند.

همدانی‌ها به دنبال حق‌های ناحق شده خود در فوتبال ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) در حالی به هفته بیست و دوم خود رسیده که 28 تیم حاضر در این رقابت‌ها، با توجه به حساسیت فصل امسال به دلیل ریزش تیم‌های به دسته پایین‌تر تدابیری برای حفظ سهمیه تیم خود در لیگ یک و همچنین صعود به لیگ برتر دارند که این موضوع باعث شده تا در هفته‌های پایانی بازی‌ها از ویژگی خاصی برای همه تیم‌ها برخوردار باشد.

براساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2.5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ اول به لیگ دو سقوط و چهار تیم از لیگ دو به لیگ اول سقوط می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد که این موضوع باعث شده تا تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و ماندن در لیگ اول و عدم سقوط به لیگ پایین‌تر از هیچ کاری دریغ نکنند.‌

در هفته‌های اخیر مشکلات داوری مهمترین دغدغه دو نماینده فوتبال همدان بوده است به طوری که الوند و پاس همدان به شدت به نحوه قضاوت داوران اعتراضاتی داشته‌اند.

اوج عکس‌العمل به این قضایا، اتفاقات هفته گذشته تیم الوند در بوشهر بود که بعد از اخراج پنج نفر از بازیکنان و کادر فنی تیم الوند مدیران و کادر فنی این تیم مجبور شدند باخت فنی سه بر صفر را به جان بخرند و تیم خود را از زمین به نشانه اعتراض به نحوه کار داور خارج کنند و این بازی نیمه‌تمام بماند.

موضع‌گیری مدیران این دو باشگاه به گونه‌ای بود که بهرام یدی صبح شنبه 12 اسفند با حضور در فدراسیون فوتبال کشورمان و ارائه فیلم بازی با شاهین بوشهر و همچنین اتفاقات و نحوه عملکرد داوران در این فصل برای تیمش به شدت اعتراض خود را به گوش مسئولان دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون اعلام کرد و از طرف دیگر عبدالحمید رمضانی در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف تهدید به کنارگیری از لیگ به دلیل اجحاف در حق تیمش در چندین بازی و به خصوص در بازی اخیر برابر استقلال صنعتی خوزستان داشته است.

در گروه یک این مسابقات تیم الوند همدان که در بازی هفته قبل با اشتباهات داوری و در خانه حریف شاهین بوشهر سه بر صفر مغلوب شده است در همدان برای حفظ جایگاه دومی خود باید از تیم رده دومی گل‌گهر سیرجان پذیرایی کند.

الوندی‌ها که در نباختن در خانه دارای یک رکورد در بین تیم‌های لیگ دسته اولی هستند برای کسب سه امتیاز این بازی به میدان می‌روند، این در حالی است که سه بازیکن اصلی خوب و همچنین سه نفر از کادر فنی خود را در اختیار ندارند و به دلیل اخراج در بازی قبل، از نشستن بر روی نیمکت محروم هستند و این بزرگترین مشکل این تیم همدانی محسوب می‌شود.

سفیدپوشان همدانی در پنج بازی گذشته خود تنها هفت امتیاز به دست آوردند و قطعاً کسب این سه امتیاز خانگی از جهات مختلف برای این تیم حائز اهمیت است تا بتواند ضمن کم کردن فاصله خود با تیم صدرنشین گسترش فولاد با دو تیم تعقیب‌کننده این گروه یعنی نفت مسجد سلیمان و مس سرچشمه فاصله بگیرد و دل‌خوش اتفاقات در هفته‌های پایانی این مسابقات باشد.

تیم گل‌گهر سیرجان بر خلاف حریف همدانی خود موفق شده در پنج هفته اخیر با کسب 10 امتیاز تا حد زیادی وضعیت خود را در جدول رده‌بندی گروه الف لیگ دسته اول بهبود بخشد و با شکست گسترش فولاد تبریز صدرنشین در هفته هجدهم و ابومسلم در هفته قبل بدون شکست و از روحیه بهتری به همدان سفر می‌کند تا بتواند با کسب سه امتیاز در خانه حریف خود را در جدول بالاتر بکشد.

شاگردان قاسم شهبا در صورت پیروزی در همدان و برابر تیم رده دومی الوند می‌توانند جایگاه پنجمی خود را حفظ و همچنین فاصله خود را با تیم‌ها بالایی کمتر کند و برای هفته‌های آینده برنامه‌ریزی داشته باشند.

در مهمترین بازی‌های گروه الف لیگ دسته اول که نتایج آن تأثیری در جابه‌جایی تیم‌های بالانشین دارد پارسه ایرانیان از تیم صدرنشین گسترش فولاد در تهران پذیرایی می‌کند، سنگ‌آهن بافق برابر تیم مس سرچشمه صف‌آرایی خواهد کرد و نفت مسجد سلیمان میزبان تیم نفت اراک است.

در چارچوب هفته بیست و دوم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) تیم الوند همدان که با 38 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی گروه الف قرار دارد روز دوشنبه 14 اسفند ماه ساعت 15 در ورزشگاه شهدای قدس همدان برابر تیم گل‌گهر سیرجان به میدان خواهد رفت.

دیگر نماینده فوتبال همدان تیم پاس که در هفته قبل در یک بازی شش امتیاز در خانه مغلوب حریف خود تیم استقلال صنعتی خوزستان شده بود و با سقوط یک پله برای صعود به لیگ برتر کار سختی را پیش رو خواهد داشت.

این تیم همچنان مشکلات مالی را به عنوان بزرگترین و مهمترین دغدغه خود مطرح می‌کند و با پرداخت تنها 22 درصد از حق‌الزحمه و مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود یکی از عجیب‌ترین تیم‌های حاضر لیگ دسته اول محسوب می‌شوند.

پاسی‌ها هفته گذشته در صورت پیروزی می‌توانستند در پنج هفته باقی مانده با امید بیشتری مسابقات خود را دنبال کنند اما با قبول شکست اختلاف امتیاز با صدرنشین گروه ب به چهار امتیاز رسیدند و باید باقی ماندن در کورس قهرمانی و امید صعود به لیگ برتر برابر تیم نیروی زمینی با برتری تهران را ترک کنند.

جدیدترین مشکل شاگردان امید طیری تعویض زمین بازی است که بنا به اعلام سازمان لیگ دسته اول به دلیل ترمیم چمن زمین شهدای نزاجا این بازی باید در چمن مصنوعی سرداران شهید تهران واقع در شهران جنوبی، خیابان طالقانی برابر تیم نیروی زمینی تهران به میدان بروند و از این رو تمرینات خود را این هفته در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه سعیدیه همدان پیگیری کردند.

سبزپوشان همدانی در پنج هفته گذشته تنها هفت امتیاز را کسب کردند و نتوانستند انتظاری که از این تیم باسابقه می‌رفت را برآورده کنند و دو باخت را در خانه پذیرا شدند این موضوع باعث دلسردی هواداران و علاقه‌مندان همدانی به پیگیری بازی‌های این تیم شد.

تیم نیروی زمینی در پنج هفته قبل موفق شده برابر دو تیم مطرح این گروه با انجام بازی‌ها خوب شش امتیاز حساسی را کسب کند و با شکست تیم‌های راهیان کرمانشاه و شهرداری تبریز جایگاه خوبی در میانه جدول این گروه داشته باشد و به دلیل حضور بازیکنان سرباز این تیم در تیم ملی ارتش ایران با یک بازی معوقه برابر تیم فولاد یزد با کسب 27 امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی این گروه قرار داشته باشد.

در دیگر بازی‌های حساس و مهم گروه ب مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) که نتایج آن برای بقیه تیم‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است می‌توان به بازی تیم‌های برق و راهیان کرمانشاه در شیراز، رویارویی دو تیم خوزستانی استقلال صنعتی و یادآوران شلمچه، جدال ایران‌جوان بوشهر و شهرداری تبریز و همچنین شهرداری یاسوج و فولاد یزد اشاره کرد.

در هفته بیست و دوم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) تیم پاس همدان که با 35 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی گروه الف قرار دارد روز دوشنبه 14 اسفند ماه ساعت 14:45 در ورزشگاه سرداران شهید تهران برابر تیم نیروی زمینی صف‌آرایی خواهد کرد.

--------------------------------

گزارش : فرشید گل‌محمدی

--------------------------------

انتهای پیام/89020/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول