اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بیست و سوم جام آزادگان

همدانی‌ها به دنبال کورسوی امید برای رسیدن به پلی‌آف هستند

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ دسته اول حساسیت برای تیم‌های بالای جدول که شرایط قهرمانی و صعود به لیگ برتر را دارند بیشتر از قبل شده، که نمایندگان فوتبال همدان برای رسیدن به این بازی پلی‌آف در تلاش هستند.

همدانی‌ها به دنبال کورسوی امید برای رسیدن به پلی‌آف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) در حالی به ایستگاه 23 رسیده که تیم‌های رقیب برای قهرمانی در دو گروه این مسابقات تقریباً مشخص شدند و چهار هفته پایانی برای همه تیم‌ها اهمیت بالایی خواهد داشت.

نمایندگان فوتبال همدان در دو هفته اخیر با واگذار کردن بازی‌های خودشان از صدر جدول فاصله گرفته و با سقوط آزاد در جداول گروه‌های خود انتظاراتی که از تیم‌ها بوده کم‌رنگ شده و برای رسیدن به بازی پلی‌آف دل‌خوش اتفاقات هفته‌های پایانی هستند.

بر اساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان امسال 2,5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود و 4,5 تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ یک به لیگ دو سقوط و چهار تیم از لیگ دو به لیگ یک سقوط می‌کنند.

فصل آینده، رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد که این موضوع باعث شده تا تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و ماندن در لیگ یک و عدم سقوط به لیگ پایین‌تر از هیچ کاری دریغ نکنند و این موضوع باعث شده تا حساسیت زیادی در مسابقات هفته‌های پایانی صورت گیرد.

در گروه الف این مسابقات تیم رده سومی الوند همدان که در دو هفته گذشته با اتفاقات زیادی روبه‌رو شده و با باخت خانگی هفته گذشته برابر تیم گل‌گهر سیرجان با یک پله نزول با 38 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته است و در این هفته باید در اهواز برابر تیم آبی‌پوش استقلال این شهر به میدان برود.

الوندی‌ها که در بازی برابر شاهین بوشهری سه نفر از کادر فنی و دو بازیکن خود را به خاطر گرفتن کارت قرمز از داور در اختیار نداشتند، به زعم کارشناسان فوتبال و اعتقاد مدیران این باشگاه این محرومیت‌ها باعث باخت خانگی شده بود.

سفیدپوشان همدانی بعد از 44 بازی خانگی با لشگری از محرومان، سرانجام باخت را پذیرا شدند تا این رکورد شکسته شود و در خانه همدانی‌ها شاهد باخت تیم محبوب شهرشان باشند.

شاگردان رضا طلایی‌منش روز شنبه با اتوبوس به شهر اهواز سفر کردند و در هتل فجر این شهر اسکان گرفتند و تا خود را برای بازی برابر تیم استقلال اهواز آماده کنند و برای امیدوار ماندن و رسیدن به بازی پلی‌آف به دنبال کسب نتیجه و امتیاز در اهواز هستند.

تیم الوند که در گروه الف این مسابقات برای کسب رده دوم و رسیدن به بازی پلی‌آف و گرفتن نیم سهمیه لیگ برتری دسته اول رقابت نزدیکی با تیم نفت مسجدسلیمان، مس سرچشمه و گل‌گهر سیرجان دارند، برای تحکیم جایگاه خودش در جدول باید از اهواز به همدان برگردد، در غیر این صورت کورسوی امیدی که هواداران و مردم همدان برای این تیم ترسم کردند، قطعاً از دست خواهد رفت.

در دیگر بازی‌های این گروه که در جابه‌جایی رده‌های دوم تا پنجم تأثیر دارند در حساس‌ترین بازی مس سرچشمه و نفت مسجد سلیمان برابر هم به میدان می‌روند، گل‌گهر سیرجان از تیم ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند و تیم گسترش فولاد تبریز که قهرمانیش تقریباً مسجل شده میزبان تیم شهرداری اراک خواهد بود.

تیم فوتبال الوند همدان تا پایان هفته بیست و دوم رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) با کسب 38 امتیاز بعد تیم‌های گسترش فولاد تبریز و نفت مسجد سلیمان در جایگاه سوم جدول گروه الف قرار دارد و امروز دوشنبه 21 اسفندماه ساعت 15:15 با قضاوت غلامرضا جباری داور وسط، محمدرضا غنو و حمید سبحانی کمک داور و جواد رحیم‌زاده داور چهارم در ورزشگاه تختی اهواز برابر تیم رده دهمی استقلال اهواز به میدان می‌رود.

دیگر نماینده فوتبال همدان تیم فوتبال بحران‌زده پاس که از نظر مالی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند در دو هفته اخیر با شکست و نتایج مشابه یک بر صفر برابر تیم‌های استقلال صنعتی خوزستان و نیروی زمینی تهران سقوط دو پله‌ای در جدول داشت و با 35 امتیاز در جایگاه پنجم جا خوش کرده است.

پاسی‌ها که با هدایت امید طیری امیدوارانه‌تر نیم فصل دوم و دور برگشت مسابقات را آغاز کردند عملکرد پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و با دو شکستی که پذیرا شدند دیگر امید برای صعود مستقیم به لیگ برتر ندارند و فقط دلخوش 12 امتیاز باقی‌ مانده و چهار هفته پایانی هستند تا شاید بتوانند به دیدار پلی‌آف فکر کنند.

سبزپوشان همدانی تمرینات خوبی را بعد از بازگشت از تهران در دستور کار داشتند و با وجود بارش برف و باران در هفته گذشته تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتند تا بتوانند از این بازی خانگی سه امتیاز را کسب کنند و دلخوش هفته‌های آینده مسابقات خود و نتایج حریفان و تیم‌های بالا دستی در جدول باشند.

با بازگشت محسن ربیع‌خواه به تمرینات و احتمال قرار گرفتن این بازیکن تأثیرگذار در ترکیب، دست امید طیری را باز کرده است تا با ترکیب جدیدتر از بازی‌های گذشته برابر حریف خود و تیم قعرنشین جدول به میدان بروند.

پاسی‌ها با تیم صدرنشین استقلال صنعتی اختلاف هفت امتیازی دارند و برای رسیدن به مقام دوم جدول رقابت نزدیکی با تیم‌های شهرداری یاسوج و تبریز و راهیان کرمانشاه دارد و کسب سه امتیاز برابر تیم یادآوران شلمچه تیم چهاردهم جدول گروه ب برای نماینده فوتبال همدان بسیار حیاتی و مهم خواهد بود.

در حساس‌ترین بازی‌های این گروه که نتایج آن برای تیم‌های بالانشین جدول گروه ب از اهمیت بالایی برخوردار است تیم راهیان کرمانشاه در یک بازی شش امتیازی از تیم صدرنشین استقلال صنعتی خوزستان پذیرایی خواهد کرد و حفاری اهواز به مصاف شهرداری یاسوج می‌رود و شهرداری تبریز میزبان تیم برق شیراز خواهد بود.

قبل از این مسابقه و پایان هفته بیست و دوم تیم فوتبال پاس همدان با کسب 35 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی گروه ب قرار دارد و امروز دوشنبه بیست و یکم اسفند ساعت 15:15 در ورزشگاه شهدای قدس همدان از تیم قعرنشین یادآوران شلمچه پذیرایی خواهد کرد.

بر اساس اعلام دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشور امیرحسین فتاحی داور وسط، حمزه‌علی سلیمی و مهدی سیفی کمک داور و میثم پورکریمیان داور چهارم، قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

===============

گزارش از فرشید گل‌محمدی

===============

انتهای پیام/89020/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول