اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بیست و یکم لیگ دسته اول صورت می‌گیرد

مصاف همدانی‌ها با تیم‌های جنوبی برای حمله به صدر جدول

خبرگزاری فارس: حساسیت‌های هفته‌های پایانی رقابت‌های فوتبال دسته اول فوتبال به حدی رسیده که برای تیم‌های بالانشین جدول هر بازی حکم شش امتیاز را دارد و این موضوع بر جذابیت این مسابقات افزوده است.

مصاف همدانی‌ها با تیم‌های جنوبی برای حمله به صدر جدول

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) در حالی به هفته بیست و یکم رسیده که تیم‌های رقیب برای قهرمانی در دو گروه این مسابقات تقریباً مشخص شدند و شش هفته پایانی برای همه تیم‌ها اهمیت بالایی خواهد داشت.

دو تیم الوند و پاس همدان نمایندگان شایسته فوتبال همدان، در هفته‌های اخیر توانستند با کسب امتیازات لازم و برد‌های شیرینی که از دیدارهای خود به دست آوردند، ضمن ماندن در کورس قهرمانی و صدر جدول رده‌بندی گروه‌های خود در هفته‌های پایانی، برنامه‌های ویژه‌ای برای صعود به لیگ برتر در دستورکار خود قرار دهند.

براساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2.5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ اول به لیگ دو سقوط و چهار تیم از لیگ دو به لیگ اول سقوط می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد که این موضوع باعث شده تا تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و ماندن در لیگ اول و عدم سقوط به لیگ پایین‌تر از هیچ کاری دریغ نکنند.

تیم الوند همدان توانسته در نخستین حضورش در لیگ دسته اول درخشش خیره‌کننده داشته باشد و بدون حاشیه و با یک آرامش نسبی نسبت به 28 تیم‌ حاضر در رقابت‌های لیگ آزادگان حرکت رو به رشد خود را حفظ کند.

این تیم از ابتدای فصل در بین سه تیم بالای جدول حضور داشته و جزو مدعیان گروه «الف» خود را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

*نبرد رکورددارها در بوشهر/ الوندی‌ها رکورد نباختن در خانه و شاهینی‌ها رکورد تعویض مربی در یک فصل

سفیدپوشان الوند همدان با سیاست مدیران و مالک باشگاه خود که به صورت صددرصد خصوصی اداره می‌شود، امسال با ترکیبی از بازیکنان باانگیزه و جویای ‌نام همدانی و همچنین چند بازیکن باتجربه و قدیمی پا به این رقابت‌ها گذاشتند و نیز کادرفنی کاملاً بومی باعث شده تا این موفقیت دوچندان شود.

الوندی‌ها در حال حاضر یک رکورد جالب را در اختیار خود دارند و از رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور هنوز در هیچ بازی خانگی متحمل شکست نشدند و این موضوع باعث شده تا تیم‌های میهمان در همدان با استرس و فشاری مضاعفی برابر این تیم همدانی صف‌آرایی کنند.

شاگردان رضا طلایی‌منش با برد شیرینی خانگی هفته گذشته برابر تیم خوب اتکای گلستان، موفق شدند در پنج هفته اخیر رقابت‌های لیگ دسته اول 10 امتیاز شیرین را کسب کنند و در جدول رده‌بندی تنها با چهار امتیاز اختلاف با صدرنشین تیم گسترش فولاد تبریز پیگیر مسابقات خود در شش هفته پایانی این مسابقات باشند. 

تیم فوتبال الوند برای رویارویی برابر تیم قعر جدولی شاهین بوشهر تمرینات خوبی را در هفته گذشته پشت سر گذاشته و تنها دو مهاجم خود علی‌اصغر عاشوری و مسعود ابطحی را در اختیار ندارند.

به گفته مربیان، این تیم بدون هیچ مشکلی راهی بوشهر شده تا با کسب سه امتیاز به همدان بازگردند.

قبل از سفر الوندی‌ها به بوشهر، بهرام یدی برای بالا بردن روحیه بازیکنان تیمش در یکی از باغ رستوران‌های همدان ضیافت شامی را ترتیب داده بود تا ضمن ایجاد روحیه نشاط در بین اعضای تیم برای سفر سه روزه تیمش به بوشهر شرایط خوبی را فراهم کند.

سفیدپوشان الوند همدان براساس نظر کادرفنی تیم‌شان به دلیل هم‌دمایی و اختلاف ارتفاع همدان با بوشهر دو روز زودتر به این شهر سفر کردند و شنبه با اتوبوس به تهران و سپس از طریق پرواز به دیار تنگستان رفتند تا برابر تیم رده سیزدهمی شاهین بوشهر صف‌آرایی کنند.

در مقابل، تیم شاهین بوشهر از اوضاع خوبی در این هفته اخیر برخوردار نیست و با باخت سنگین چهار بر یک هفته گذشته برابر تیم ابومسلم ناامیدانه برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر در تلاش هستند و این در حالی است که نماینده فوتبال بوشهر در پنج بازی گذشته خود تنها دو امتیاز را از آن خود کرده است.

تیم فوتبال شاهین در ابتدای فصل، کار خود را با حمید کللی‌فرد به عنوان سرمربی آغاز کرد، سپس جای خود را به علیرضا آلوستانی داد، بعد از آن علی حنطه چند بازی از جایگاه و بدون کارت مربی‌گری تیم شاهین را هدایت کرد تا خیلی زود جای خود را به مسعود پالیزدان بدهد و پس از آن دشتی و بازیاری به طور مشترک عهده‌دار اداره تیم شدند.

هم‌اکنون هم سیدمهدی حسینی‌نسب به عنوان سرمربی تیم شاهین بوشهر منصوب شده تا شاهین با جابه‌جایی فراوان رکورددار تغییرات کادرفنی در بین 28 تیم حاضر در لیگ دسته اول باشد.

در دیگر دیدار‌های حساس گروه «الف» هفته بیست و یکم رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) که نتایج آن در تغییرات جدول رده‌بندی تأثیر دارند، تیم مس سرچشمه از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند و تیم صدرنشین گسترش فولاد تبریز برابر نفت مسجد سلیمان به میدان می‌رود و ابومسلم مشهد در سیرجان به مصاف تیم گل‌گهر این شهر خواهد رفت.

تیم فوتبال الوند همدان با انجام 20 بازی و کسب 38 امتیاز در رتبه دوم جدول گروه «الف» لیگ دسته اول قرار دارد و همچنین تیم شاهین بوشهر با کسب 19 امتیاز در جایگاه سیزدهم این گروه جای گرفته است.

در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور(جام آزادگان) روز دوشنبه (هفتم اسفندماه) ساعت 15 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر میهمان تیم فوتبال شاهین خواهد بود.

تیم فوتبال پاس همدان دیگر نماینده فوتبال همدان در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل فوتبالی امسال درگیر حاشیه فراوانی شده است و نتوانسته با تیم خوبی که در اختیار دارد به حق خود و جایگاهی که مدیران و کادرفنی این تیم ترسیم کرده بودند، برسد.

پاسی‌ها که امسال با مدیریت عبدالحمید رمضانی و هدایت وینگو بگوویچ پا به مسابقات گذاشتند، اما فراز و نشیب نتیجه‌گیری این تیم این قدر زیاد بود که اتفاقات خوبی در روی سکوی‌های ورزشگاه قدس در بازی‌های خانگی این تیم نیفتد و در یک اتفاق جالب در هفته 14 پیرمرد کروات با استعفای خود سر از تیم قرمزپوش پایتخت درآورد و دستیار یحیی گل‌محمدی جوان شد.

*جدال تیم‌های دوم و سوم جدول در همدان برای حمله به صدر جدول

مشکلات مالی تنها و بزرگترین دغدغه مدیران اجرایی تیم پاس در این هفته‌های اخیر بوده و هست و این موضوع باعث شده تا بارها و بارها این مشکل را از طریق رسانه‌ها به گوش مسئولان و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه برسانند، اما هنوز اقدامی برای رفع مشکل مالی و پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی این تیم صورت نگرفته است. 

حضور بهروز مرادی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، علی‌محمدآزاد، استاندار همدان و امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در هیئت‌مدیره این باشگاه وزن مدیریتی این باشگاه را بسیار سنگین کرده و از شرایط خوبی در زمینه دور هم جمع شدن چهره‌های سیاسی و فوتبالی دارد، اما محقق نشدن بودجه لازم برای تیم پاس شاید تنها مانع عدم صعود این تیم به لیگ برتر شود.

امید طیری که از هفته شانزدهم با آمدن به زادگاه پدریش سکاندار تیم فوتبال پاس همدان شده است در پنج هفته حضورش در همدان موفق شده 10 امتیاز کسب کند و وضعیت تیمش را در جدول رده‌بندی گروه «ب» این رقابت‌ها بهبود ببخشد.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان معتقد است که تیمش لیاقت لیگ برتری شدن را دارد و در صورت برطرف شدن مشکلات مالی و بالا رفتن روحیه بازیکنان تیم در شش هفته پایانی به دنبال کسب نتایج دلخواه و قهرمانی در گروه و صعود به لیگ برتر باشند.

*مدیران و مسئولان باشگاه پاس همدان به دنبال رفع مشکلات مالی

سبزپوشان همدانی هم مانند دیگر تیم همشهری الوند با اختلاف چهار امتیازی با صدرنشین گروه پیگیر مسابقات آینده خود هستند تا در صورت لغزش حریفان و رقیبان خود در جدول بتوانند، جایگاه اصلی خود را پس بگیرند.

شاگردان طیری تنها با دو مصدوم محسن ربیع‌خواه و مصطفی یوسف‌علیزاده به مصاف تیم رده دومی جدول استقلال خوزستان می‌روند که در بقیه پست‌ها بازیکن جایگزین تمرینات هجومی در هفته گذشته انجام داده‌اند تا بتوانند حداکثر امتیاز را از این دیدار خانگی کسب کنند.

در مقابل تیم استقلال صنعتی خوزستان که از ابتدای فصل با هدایت مجید باقری‌نیا نتایج خوبی را کسب کرده و در پایان دور رفت به عنوان قهرمان نیم فصل معرفی شد در دور برگشت در بین مدعیان اصلی گروه «ب» قرار داشته است و در پنج هفته اخیر موفق شده با کسب شش امتیاز در حال حاضر در رده دوم جدول قرار بگیرد.

کسب امتیاز و برد برای هر دو تیم استقلال خوزستان و پاس همدان از اهمیت بالایی برخوردار است و به اعتقاد کارشناسان سه امتیاز این بازی شش امتیاز ارزش دارد و می‌تواند تضمین‌کننده صعود یکی از این دو تیم به لیگ برتر باشد.

در دیگر دیدار‌های حساس گروه «ب» هفته بیست و یکم رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) تیم ساپیای شمال در ساری به مصاف تیم صدرنشین شهرداری یاسوج می‌رود، تیم راهیان کرمانشاه از تیم ایرانجوان بوشهر پذیرایی می‌کند و شهرداری تبریز و بندرعباس به مصاف هم می‌روند که نتایج این بازی‌ها در تغییرات جدول رده‌بندی تأثیر دارند.

تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان و پاس همدان تا پایان هفته بیستم مسابقات لیگ آزادگان به ترتیب با کسب 36 و 35 امتیاز در جایگاه دوم و سوم جدول رده‌بندی گروه «ب» این رقابت‌ها ایستادند.

دیدار این دو تیم روز دوشنبه (هفتم اسفندماه) ساعت 15 در ورزشگاه شهدای قدس همدان برگزار خواهد شد.

**********

گزارش : فرشید گل‌محمدی

**********

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول