اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 هفته آخر لیگ آزادگان

همدانی‌ها به دنبال خوشبختی در فوتبال هستند

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ دسته اول حساسیت برای تیم‌های بالای جدول که شرایط قهرمانی و صعود به لیگ برتر را دارند بیشتر از قبل شده، که نمایندگان فوتبال همدان برای رسیدن به این مهم در تکاپو هستند.

همدانی‌ها به دنبال خوشبختی در فوتبال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) در حالی ایستگاه بیستم خود را پشت سر گذاشته که تیم‌های رقیب برای قهرمانی در دو گروه این مسابقات تقریباً مشخص شدند و شش هفته پایانی برای همه تیم‌ها اهمیت بالایی خواهد داشت.

الوند و پاس همدان هر دو نماینده استان همدان هر چند با فراز و نشیب فراوان 20 هفته از مسابقات لیگ دسته اول را پشت سر گذاشتند اما موفق شدند با کسب امتیازات لازم در بین سه تیم بالای جدول گروه‌های خود قرار بگیرند و برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر تلاش کنند.

بر اساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان امسال 2.5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ یک به لیگ 2 سقوط و چهار تیم از لیگ 2 به لیگ یک سقوط می‌کنند و فصل آتی رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد که این موضوع باعث شده تا تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و ماندن در لیگ یک و عدم سقوط به لیگ پایین‌تر از هیچ کاری دریغ نکنند.

تا پایان هفته بیستم با نگاهی اجمالی به جدول رده‌بندی مسابقات لیگ دسته اول دو وجه مشترک برای الوند و پاس بیشتر از هر چیزی مشهود است و آن اختلاف چهار امتیازی با صدرنشینان گروه‌های خود است که در نوع خود جالب توجه بوده و باعث شده تا در هفته‌های پایانی با وسواس بیشتری بازی‌های خود را پیگیری کنند.

از طرف دیگر بر اساس قرعه‌کشی ابتدای فصل و برنامه اعلام از سوی دپارتمان سازمان لیگ آزادگان هر دو نماینده فوتبال همدان در هفته پایانی این رقابت‌ها به صورت مشترک باید به مصاف صدرنشینان فعلی گروه الف و ب لیگ یک بروند که این موضوع هم از نگاه کارشناس فوتبال حائز اهمیت خواهد بود.

تیم الوند همدان که بدنه و استخوان‌بندی این تیم توسط شهرداری‌چی‌های همدانی پایه‌ریزی شد اما، در یک اقدام غیر کارشناسی اعضای شورای شهر همدان عدم تیمداری حرفه‌ای را به باشگاه شهرداری همدان ابلاغ کردند و تیم لیگ دویی شهرداری همدان با نام پاس نوین و در زمان مدیرعاملی کریم ملاحی وارد این رقابت‌ها شد.

یک سال تیمداری باشگاه پاس در دو جبهه سخت لیگ برتر و دسته دوم منجر به این شد که تیم پاس به لیگ یک سقوط کند و تیم پاس نوین هم در لیگ دو سهمیه خود را حفظ کند و به دلیل عدم وجود منابع مالی مشخص برای تیمداری دو تیم در لیگ‌های مختلف کشور در زمان عباس صوفی مدیرعامل اسبق باشگاه پاس زمینه فروخته شدن امتیاز پاس نوین و خارج شدن تیمی که با خون دل فراوان از لیگ استانی به نام شهرداری رشد کرده بود شروع شد تا منجر به ورود بخش خصوصی و خرید تیم پاس نوین توسط بهرام یدی یکی از پیشکسوتان فوتبال همدان شد تا این امتیاز با ارزش در استان حفظ شود.

*الوند همدان تنها تیم بدون شکست در بازی‌های خانگی لیگ دسته اول کشور

تیم پاس نوین در لیگ دوم باشگاه‌های کشور موفق شد با مربیگری رضا طلایی‌منش، ضمن قهرمانی در این مسابقات به لیگ دسته اول کشور صعود کند و نخستین حضورش را در این لیگ جشن بگیرد و این برای تک تک مردم و علاقه‌مندان به رشته فوتبال در همدان بسیار خوشایند بود.

قبل از شروع فصل امسال تیم پاس نوین با نام الوند همدان تغییر نام داد و با کادر فنی صد در صد بومی رضا طلایی‌منش، اکبر افشار، منوچهر بیگم‌جانی و مصطفی کاشی مربیان جوان و خوش‌آتیه همدانی پا به رقابت‌های لیگ یک گذاشتند و با ترکیب بازیکنان بومی و غیر بومی توانستند در نخستین حضور در لیگ دسته اول عملکرد خیره‌کننده داشته باشند.

این عملکرد خوب باعث شد تا در دور رفت تیم الوند همدان بعد از 740 دقیقه بازی بدون باخت در هفته نهم در ورزشگاه امام علی(ع) شهر سیرجان نخستین شکست را تجربه کند و تا پایان نیم‌فصل تنها با دو شکست در رده دوم گروه الف جا خوش کند تا به اذعان کارشناس فوتبال به عنوان پدیده لیگ دسته اول سال 91ـ 92 لقب بگیرد.

رکورد منحصربه‌فرد تیم فوتبال الوند همدان در رقابت‌های سال‌ جاری واگذار نکردن نتیجه در بازی‌های خانگی است و این باعث شده تا تمام تیم‌ها با واهمه به همدان سفر کنند و برای رویارویی با سفیدپوشان الوند همدان دچار مشکل شوند.

تیم فوتبال الوند همدان با در اختیار داشتن بهترین خط دفاعی توانست تنها با 13 گل ‌خورده به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند و تا پایان هفته بیستم با 11 برد، پنج مساوی و تنها چهار باخت با 27 گل ‌زده و تفاضل مثبت 14 در رده دوم جدول جدی‌ترین تعقیب‌کننده صدرنشین گروه الف گسترش فولاد تبریز محسوب می‌شود.

در شش هفته باقیمانده رقابت‌ها امسال تیم فوتبال الوند باید در سه بازی میزبان و سه بازی دیگر به عنوان میهمان به میدان برود.

هفته بیست و یکم ـ دوشنبه 7 اسفند، ساعت 15، شاهین بوشهر- الوند همدان، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

هفته بیست و دوم- دوشنبه 14 اسفند، ساعت 14:45، الوند همدان ـ گل گهر سیرجان، ورزشگاه قدس همدان

هفته بیست و سوم- دوشنبه 21 اسفند، ساعت 15، استقلال اهوازـ الوند همدان، ورزشگاه تختی اهواز

هفته بیست و چهارم- شنبه 10 فروردین، ساعت 16:15، مس رفسنجان -  پاس همدان ـ ورزشگاه تختی رفسنجان

هفته بیست و پنجم- یکشنبه 18 فروردین، ساعت 16:15، ابومسلم خراسان ـ  الوند همدان، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

هفته بیست و ششم- دوشنبه 26 فروردین، ساعت 16:30، الوند همدان ـ گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه قدس همدان

تیم پاس دیگر نماینده فوتبال همدان که با سابقه درخشان یکی از تیم‌های سابقه‌دار فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و آخرین قهرمانی فوتبال ایران را در رده باشگاهی در آسیا کسب کرده با کسب یک ستاره به نشانه قهرمانی در آسیا در سال 86 با پیگیری‌های بهروز مرادی استاندار وقت همدان در 16 خرداد 1386 از سوی ناجا به 8 هزار شهید استان همدان هبه شد و سکان مدیریتی این باشگاه به دست مرد همه‌کاره فوتبال ایران سید محمدکاظم اولیایی سپرده شد.

در لیگ هفتم و هشتم پاسی‌ها با مدیریت اولیایی و باقیمانده بازیکنان پاس بزرگ پایتخت نتایج خوبی را در همدان گرفت و جایگاه پنجمی و دوازدهمی حاصل کار اولیایی و کادر فنی منتخب وی در دو سال نخست فعالیت سبزپوشان در همدان بود اما در هفته دهم لیگ نهم با قبول شکست خانگی برابر راه‌آهن علیرضا منصوریان مربیان جوان پاسی‌ها مجبور به استعفا شد و به تبع آن با تصمیم هیئت مدیره اولیایی مدیر عامل بعد از فعالیت دو فصل و نیم در زادگاهش با تیم پاس خداحافظی کرد و جای خود را به کریم ملاحی بدهد.

ماندن ناپلئونی تیم پاس در لیگ نهم که در هفته آخر موجب شد تا در لیگ دهم باز هم ملاحی در مسند مدیریتی پاس همدان باشد و با نظر مستقیم وی تیم بسته شد تا بتوانند عملکرد قابل قبولی نسبت به فصول گذشته در همدان داشته باشد.

در لیگ دهم اتفاقات عجیبی برای سبزپوشان پایتخت اتفاق افتاد استعفای یک‌باره مدیرعامل، قائم مقام و سرمربی تیم باعث شد تا همه برای آینده پاس وضعیت خوبی را متصور نباشند و این‌گونه هم رقم خورد.

در یک اتفاق نادر استعفای مدیرروستا قبول شد اما کادر مدیریتی دوباره به همدان و دفتر کارشان بازگشتند تا محمود یاوری را برای هدایت پاسی‌ها به همدان بیاورند و این در حالی بود که پیوستن یاوری دردی از پاس دوا نکرد و خیلی زود تغییرات در تیم پاس اتفاق افتاد.

اعضای هیئت مدیره با برکناری ملاحی و همکارانش عباس صوفی رئیس هیئت فوتبال همدان را به عنوان سرپرست باشگاه منصوب کردند و با تصمیم عجیب اصغر مدیرروستا که در اوسط دور رفت استعفا کرده بود دوباره به تیمش بازگشت تا مانع سقوط این تیم پرطرفدار همدانی شود.

اما با بی‌برنامگی مدیریتی در باشگاه پاس در زمان تصدی‌گری مدیرعاملی صوفی و در بدترین حالت فقط به دلیل یک تفاضل منفی گل پاس همدان به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد تا تنها دلخوشی مردم همدان از آنها گرفته شود.

*مشکلات مالی مهم‌ترین دغدغه پاسی‌ها

استفاده از نفرات غیر فوتبالی در همدان و عدم نتیجه‌گیری در لیگ برتر درس عبرت برای مسئولان همدان نبود و در فصل گذشته لیگ دسته اول تیم پاس با مدیریت عباس صوفی نه تنها نتیجه‌ای حاصل نکرد بلکه با فراز کمالوند و تحمیل هزینه‌ها گزاف این مربی به تیم و باشگاه در تمام زمینه پشتیبانی، اداری، فنی و حتی تدارکاتی تیم باعث شد تا نیمه فصل تیم پاس رها شود تا دوباره کار به بازگشتن وینگوبگوویچ به همدان بکشد، اما وینگو هم نتوانست در سال گذشته نتایج خوبی با پاس بگیرد تا صعود به لیگ برتر برای همدانی‌ها به یک آرزوی بر باد رفته تلقی شود.

در ابتدای فصل فوتبالی امسال با حکم فامیل کریمی رئیس هیئت مدیره باشگاه عبدالحمید رمضانی مدیرعامل پاس شد و با وینگوبگوویچ کروات و جذب بازیکنان مطرح و بومی پا به این رقابت‌ها گذاشت تا بتوانند برای صعود لیگ برتر تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

تیم پاس همدان در 10 هفته مسابقات امسال نتایج خوبی گرفت و صدرنشین گروه ب این رقابت‌ها بود و موفق شد تا پایان نیم فصل با هشت پیروزی و پنج شکست ضمن حضور در بالای جدول جزو مدعیان این گروه برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر باشد.

در هفته چهاردهم این رقابت‌ها وینگو بگوویچ بعد از شکست برابر تیم شهرداری تبریز به دلیل مشکلات خانوادگی حاضر به همکاری با پاسی‌ها نشد و با استعفای خودش از این جدا شد و هدایت این تیم به صورت موقت به مجتبی خورشیدی دستیار اول وینگو سپرده شد.

در یک اتفاق جالب یک هفته بعد از استعفای پیرمرد کروات فوتبال ایران وی با مذاکره با قرمزپوشان پایتخت به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در نیمکت پرسپولیسی‌ها جا خوش کرد و حواشی جدایی وینگو و پیوستن به پرسپولیس تا چند هفته دست از سر پاس نکشید.

با تصویب هیئت مدیره باشگاه پاس امید طیری با کارنامه قابل قبولی که داشت به شهر پدریش آمد تا سکاندار پاس همدان شود.

وی از ابتدای ورودش به همدان معتقد بود که تیم پاس همدان لیگ و قابلیت لیگ برتری شدن را دارد و توانست روند رو به رشدی را در این تیم احیا کند.

به اعتقاد طیری تیم در هفته‌های اخیر توانسته رشد خوبی داشته باشد و در حالی که با افت بسیار مشهودی دور برگشت بازی‌ها را شروع کرده بود توانسته دوباره به جمع مدعیان بازگردد.

پاسی‌ها تا پایان هفته بیستم تنها موفق شدند 20 درصد از مبالغ قرارداد‌های بازیکنان و کادر فنی تیم‌شان را پرداخت کنند و این بزرگترین دغدغه بزرگ این تیم محسوب می‌شوند که با پیگیری رمضانی مدیرعامل و قول‌های مساعد مسئولان استان هنوز هیچ اتفاقی مثبتی در تزریق بودجه به این تیم صورت نگرفته است.

تیم فوتبال پاس همدان تا پایان هفته بیستم رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) با کسب 11 برد، دو تساوی و قبول هفت شکست با 21 گل‌ زده و 15 گل‌خورده با تفاضل مثبت شش با 35 امتیاز در جایگاه سوم جدول 14 تیمی گروه ب لیگ یک قرار دارد.

سبزپوشان همدانی در شش هفته باقی مانده بازی‌های حساس‌تری نسبت به تیم همشهری خود الوند دارند و باید با رقبا خود که برای قهرمانی و صعود تلاش می‌کنند مصاف کند.

هفته بیست و یکم ـ دوشنبه 7 اسفند ـ ساعت15، پاس همدان ـ استقلال خوزستان ـ ورزشگاه شهدای قدس همدان

هفته بیست و دوم ـ دوشنبه 14 اسفند ـ ساعت 14:45، نیروی زمینی تهران ـ پاس همدان‌ ـ ورزشگاه شهدا نزاجا

هفته بیست و سوم ـ دوشنبه 21 اسفند ـ ساعت 15ـ پاس همدان ـ یادآوران شلمچه ـ ورزشگاه قدس همدان

هفته بیست و چهارم- شنبه 10 فروردین، ساعت 16:15، مس رفسنجان -  پاس همدان ـ ورزشگاه تختی رفسنجان

هفته بیست و پنجم ـ دوشنبه 19 فروردین ـ ساعت 16:15، پاس همدان ـ راهیان کرمانشاه ـ ورزشگاه قدس همدان

هفته بیست و ششم ـ سه‌شنبه 27 فروردین ـ ساعت 16:30، شهرداری یاسوج پاس همدان ـ ورزشگاه تختی یاسوج

---------------------------------

گزارش: فرشید گل‌محمدی

---------------------------------

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول