اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

55 درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سرپرست زن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 55 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

55 درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد سرپرست زن هستند

بهروز زلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 30 هزار خانوار در قالب 65 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات متنوع این نهاد بهره‌مند می‌باشند.

وی با یادآوری اینکه 55 درصد از این افراد تحت پوشش زن سرپرست خانوار بوده که به دلیل فوت همسر و سرپرست خود قیومیت فرزندانشان را برعهده دارند، عنوان کرد: 45 درصد افراد تحت حمایت ما با سرپرست مرد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: اغلب افراد تحت حمایت از کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی رنج می‌برند در حالی که 41 درصد خانوارها سرپرست بالای 60 سال سن داشته و توان کار کردن ندارند.

زلالی با اعلام اینکه 70 درصد مددجویان این نهاد یک یا دو نفره هستند، افزود: این افراد شامل زنان و مردانی هستند که سن و سالی از آنها گذشته و دیگر توان کار و فعالیت خاص را ندارند.

این مسئول با اشاره به پوشش 6 هزار دانش‌آموز و یک هزار و 800 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی گرفته تا دکترا تصریح کرد: با اعتبارات دولتی نمی‌توان به همه این افراد نیازمند ارائه خدمات کرد که ضرورت دارد از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی در این زمینه بهره بگیریم.

85 درصد اعتبار کمیته امداد دولتی است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 85 درصد اعتبار کمیته امداد دولتی بوده و یکسری کمک‌ها و حمایت‌هایی نیز از دفتر مقام معظم رهبری و دیگر خیرین نامدار صورت می‌گیرد، به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اعتبارات دولتی به هیچ‌وجه جوابگوی نیاز نیازمندان و رفع دغدغه‌های آنها نیست و به همین دلیل ما علاقمند هستیم از مساعدت‌های مردمی با حس عاطفی و بسیار متعالی انسان‌های خیر‌خواه استفاده کنیم تا نیاز نیازمندان را برطرف کنیم.

زلالی گفت: ما در حال حاضر تلاش کردیم تا نیاز خانواده‌ها را در آستانه سال نو دقیق شناسایی کنیم به طوری که در حال حاضر می‌دانیم خانواده‌های ما به چه وسایل، امکانات و اسبابی نیاز دارند تا بتوانند در آستانه عید نوروز با خیالی راحت‌تر و آسوده‌تر تامین معاش کرده و شرمنده فرزندانشان نباشند.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم حتی برای خیرین و نیکوکارانی که قصد مجالست با نیازمندان و رفع نیاز آنها را به صورت حضوری داشته باشند فضایی را فراهم کنیم تا آنها بتوانند با حضور در منازل مددجویان و افراد تحت حمایت‌مان یاریگر آنها باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: ما بیشتر راغب هستیم تا کمک‌های مردمی در آستانه عید به صورت نقدی باشد اما اگر این کمک‌ها به صورت جنسی و کالایی نیز باشد مورد قبول ماست به شرط آنکه کمک‌های غیر‌نقدی و اجناس از نوع تازه و مطلوب باشد چرا که به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم ولی نعمتان ما که حق بزرگی بر گردن این نظام و جامعه دارند از اجناس کهنه و یا دست دوم استفاده کنند.

انتهای پیام/62005/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول