اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر:

مهمترین هدف شهدا اهتزاز پرچم اسلام و انقلاب بود

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به رشادت و از خودگذشتگی شهدا گفت: مهمترین هدف شهدا اهتزاز پرچم اسلام و انقلاب بود.

مهمترین هدف شهدا اهتزاز پرچم اسلام و انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش مدیران شهری باقرشهر به همت امور ایثارگران شهرداری این شهر با حضور در بیت شهید احمدبقرایی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله (ره) و مسئولان هیئت رزمندگان اسلام، امام جمعه و برخی مدیران شهرداری باقرشهر حضور داشتند یاد و خاطره شهیدان والامقام احمد بقرایی نسب گرامی داشته شد.

مادر شهید بقرایی نسب در این دیدار ضمن بیان خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: احمد وقتی می‌خواست به جبهه برود به نزد من ‌آمد و تقاضا کرد که اجازه بدهم به جبهه اعزام شود، به او گفتم احمد جان؛ از پدرت اجازه بگیر گفت مادر عزیزم شاید پدرم راضی نشود و مرا قسم داد و گفت اگر در قیامت حضرت فاطمه زهرا (س) بگوید چرا به جبهه نرفتی جواب او را چه بدهم و با گریه ادامه داد من جواب شهیدان را چه بدهم جواب حسین (ع) را چه بدهم و بالاخره مرا راضی کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعدها وقتی خوابش را دیدم، عکس مرا در دست داشت و با دیگر همرزمانش به حالت راهپیمایی حرکت می‌کردند گفتم احمد جان چرا عکس مرا در دست گرفته‌ای گفت مادرم چون تو به من اجازه دادی به جبهه بیایم.

برادر شهید بقرایی نسب نیز  در ادامه این دیدار با اشاره به خاطره‌ای از پدر این شهید بزرگوار که سالها قبل به رحمت ایزدی پیوست عنوان کرد: پدرم مدتی بود که توانایی راه رفتن نداشت و نمی‌توانست بر سر مزار برادرم برود.

یک شب در خواب به پدرم می‌گوید پدر جان اگر نمی‌توانید به بهشت‌زهرا بیایید ناراحت نباش، من به دیدارت می‌آیم و سپس پیشانی مرا بوسید و اشک‌هایم را پاک کرد و از من دلجویی کرد.

وی ادامه داد: پدرم می‌گفت هر وقت دلم می‌گیرد و برایش دلتنگ می‌شوم احمد به دیدارم می‌آید و مرا آرام می‌کند و می‌گوید ناراحت نباش من همیشه به دیدارت خواهم آمد.

امام جمعه باقرشهر در ادامه این دیدار ضمن تجلیل از مقام والای شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا و رشادت‌های رزمندگان در طول این دوران قدردانی کرد و گفت: اجر و پاداش صبر از دست دادن فرزندان پاک این سرزمین در محض خداوند و انشاءالله در روز قیامت از شفاعت شهدا بهره‌مند گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی افزود: جهاد در راه خدا همچنان ادامه دارد و خوشحالیم که جوانان همچنان در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی با دشمنان در نبرد هستند و این همان راه شهدا است.

شهردار باقرشهر در ادامه از مقام والای شهدا و بردباری ایشان در طول این سالها را ستودنی دانست و گفت: شهدای ما از تمام هستی خود گذشتن تا درخت انقلاب را آبیاری کنند و این امانت را به دست آیندگان برسانند و به راستی مهمترین هدف شهدا اهتزاز پرچم انقلاب اسلامی بود.

جمشید سعادتمند حضور در منازل شهدا و دلجویی از ایشان را وظیفه مسئولان دانست و از خانواده شهید درخواست کرد که مسئولان را از دعای خیر محروم نسازند.

محمود فخامتی مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر در پایان تصریح کرد: شهید احمد بقرایی نسب در اول مرداد 1346 دیده به جهان گشود و پس از 19 سال عمر سراسر خیر و برکت در 13 اردیبهشت ماه سال 65 در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییع در کنار یاران شهیدش در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد.  

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول