اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اردبیل خبر داد

تحقق 157 درصدی اشتغال در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار اردبیل گفت: 157 درصد تعهد اشتغال شهرستان اردبیل در 11 ماهه امسال تحقق یافته است.

تحقق 157 درصدی اشتغال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلال محمدی عصر امروز در آخرین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اردبیل اظهار داشت: این میزان ایجاد اشتغال بیشتر از تعهد شهرستان اردبیل بوده که سعی شده با همراهی دستگاه‌های اجرایی این زمینه و فرصت مناسب شایسته و مطلوب فراهم آید.

وی تصریح کرد: 15 هزار و 300 نفر تعهد اشتغال شهرستان اردبیل در سال‌جاری و در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات بوده که تاکنون 9 هزار و 688 نفر بدون لحاظ کردن اشتغال در حوزه مسکن وارد بازار کار شدند.

محمدی خاطرنشان کرد: ‌با لحاظ کردن اشتغال در بخش مسکن در مرکز استان اشتغال 16 هزار و 600 نفر تحقق یافته است.

این مسئول اضافه کرد: ‌اشتغال جزو دغدغه‌های اساسی مردم است و توصیه ما به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به عنوان دو بازوی توانمند دولت این است که گام‌های اساسی در مسیر کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده به ده‌ها طرح عمده تسهیلات موردنظر پرداخت شده تا بتوانند رونق کار، تولید و اشتغال را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرماندار اردبیل یادآور شد: از سال 84 تا 88 تعداد 34 طرح با اشتغالزایی 761 نفر توسط این کارگروه به بانک‌های عامل معرفی شده است.

محمدی گفت:‌ کل طرح‌هایی که به تأیید بانک‌های عامل رسیده، حدود 750 مورد بوده که امیدواریم با اجرایی شدن آن بستر اشتغال مولد در اردبیل فراهم آید.

وی افزود:‌ هماهنگی‌های لازم بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به عمل آمده تا در فرصت باقی‌مانده از سال به ثبت عملکرد خود در دبیرخانه و وارد کردن آمار در سامانه رصد اقدام کنند.

محمدی، با اشاره به تعامل بین دستگاه‌های مختلف اذعان داشت: این امر سبب می‌شود تا در ارائه آمار خدمات انجام شده به یک همدلی و هماهنگی دست پیدا کنیم تا در افق توسعه اردبیل برنامه‌ریزی‌ها منسجم و متشکل صورت بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد:‌ امسال با وجود برخی محدودیت‌ها روند رو به رشدی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری‌ها شاهد بودیم که امیدواریم همین روند در سال‌های آینده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول