اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 126 درصدی اشتغال استان اردبیل / ادغام بانک‌های ناکار‌آمد بهتر از بودنشان است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون به همت دستگاه‌های اجرایی 126 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل به ثمر نشسته است.

تحقق 126 درصدی اشتغال استان اردبیل / ادغام بانک‌های ناکار‌آمد بهتر از بودنشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در آخرین جلسه کار گروه اشتغال استان اردبیل در محل استانداری اظهار داشت: مجموع تعهد اشتغال استان 43 هزار و 907 نفر بوده که بیش از 55 هزار و 237 شغل در استان اردبیل برای بیکاران و به کارگیری آنها ایجاد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در هشت روز باقیمانده از روز کاری سال تعهد اشتغال به 130 درصد ارتقا یابد.

استاندار اردبیل راه و شهرسازی را رکورد‌دار انجام تعهد اشتغال با 564 درصد و فرهنگ و ارشاد را با 27 درصد کمترین ایجاد کننده اشتغال در سال 91 اعلام کرد.

این مسئول با ارائه گزارشی از تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی به روایت سامانه رصد یادآور شد: آب و فاضلاب شهری با تحقق 14 نفر اشتغال 140 درصد، آب و فاضلاب روستایی با 126 نفر تحقق اشتغال 113 درصد، آموزش فنی و حرفه‌ای با 598 اشتغال ایجاد شده 109 درصد به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

رئیس شورای اشتغال استان تحقق اشتغال آموزش و پرورش را 347 نفر با 299 درصد اعلام کرد و گفت:‌ امور زندان‌ها 107 اشتغال با 43 درصد، بنیاد شهید و امور ایثارگران با 919 نفر اشتغال 131 درصد، بنیاد مسکن با 7 هزار و 37 اشتغال 101 درصد، جهاد کشاورزی 6 هزار و 612 نفر اشتغال 94 درصد و اداره حمل و نقل و پایانه‌ها نیز با 238 نفر اشتغال 119 درصد تعهد خود را انجام داده‌اند.

نیکزاد تحقق 72 درصدی اشتغال دانشگاه علوم پزشکی، 564 درصدی اداره کل راه و شهرسازی، 93 درصدی اداره کل بهزیستی، 102 درصدی شرکت آب منطقه‌ای و 100 درصدی شرکت توزیع برق را یادآور شد و بیان داشت: شهرک‌های صنعتی 71 درصد، صندوق مهر امام رضا (ع) 88 درصد، صنعت، معدن و تجارت 94 درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی 27 درصد و کمیته امداد نیز 57 درصد تعهد اشتغال خود را انجام داده‌اند.

این مسئول افزود: مرکز رشد 105 درصد، میراث فرهنگی 101 درصد و ورزش و جوانان نیز 85 درصد تعهد اشتغال خود را انجام داده‌اند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امور زندان‌ها، جهاد کشاورزی، ‌دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شهرک‌های صنعتی، صندوق مهر امام رضا (ع)، صنعت، معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد، اداره کل کمیته امداد، ورزش و جوانان هنوز نتوانسته‌اند 100 درصد تعهد اشتغال خود را عملیاتی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد به سه دستگاه ته جدولی ایجاد اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با 27 درصد، امور زندان‌ها با 43 درصد و کمیته امداد با 60 درصد تحقق اشتغال در رده‌های پایین و راه و شهرسازی با 564 درصد، آموزش و پرورش با 347 درصد در رده‌های بالاتر تحقق اشتغال هستند.

استانداری اردبیل در ادامه گفت: بانک ملی 433 میلیون تومان، ملت 774 میلیون تومان، رفاه 53 میلیون تومان، صادرات 659 میلیون تومان، تجارت 498 میلیون تومان، سپه 49 میلیون و 500 هزار تومان، بانک کشاورزی 115 میلیون تومان و پست بانک 3 میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی پرداختی داشته است.

وی با انتقاد از برخی بانک‌ها نظیر مسکن و پست بانک و صندوق مهر امام رضا (ع) که پرداختی در این حوزه نداشته‌اند، تصریح کرد: امیدواریم چنین بانک‌هایی با موسسات دیگر ادغام شوند تا حداقل کارایی لازم را با ادغام داشته باشند وگرنه اینکه بخواهیم بر اساس سیاست منابع و مصارف و رعایت مر قانون از پرداخت تسهیلات طفره برویم درست نیست.

رئیس کار گروه اشتغال استان افزود‌: ما قصد شاگرد اول یا شاگرد تنبل شدن را نداریم بلکه علاقمند هستیم همانند پرداختی متوسط کشوری در حوزه اشتغال و ازدواج عمل کنیم و بانک‌ها بیشتر از آنکه به فکر منابع و مصارف باشند که در هیچ استانی این تعادل هرگز برقرار نشده باید در پرداختی‌ها پیشقدم شوند.

نیکزاد به پرداختی بنگاه‌های زود‌بازده اشاره کرد و ادامه داد: ‌بانک ملی یک میلیارد و 185 میلیون تومان، تجارت یک میلیارد و 47 میلیون تومان و بانک سپه نیز 700 میلیون تومان پرداختی مانده اعتبارات بنگاه‌های زودبازده داشتند در حالی که بانک ملت، صادرات، رفاه و پست بانک در این زمینه هیچ پرداختی نداشته است.

مصوب شدن پنج طرح تعاونی برای برخورداری از تسهیلات بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش پایانی دستور جلسه کار گروه اشتغال تصریح کرد: پنج طرح در این جلسه در قالب تعاونی به تصویب رسید که این طرح‌ها شامل شرکت چشمه پاک سبلان تولید کننده آب معدنی است که ظرفیت تولید 52 هزار تن آب معدنی را دارد که در شهرستان نیر با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 170 میلیون تومان احداث می‌شود که قرار است 670 میلیون تومان آن آورده سرمایه‌گذار و 1.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی باشد.

نیکزاد دومین طرح تعاونی را مربوط به شرکت دارکوب مشگین‌شهر تولید کننده فرش دست‌باف به مساحت 450 متر‌مربع در طول سال اعلام کرد و یادآور شد‌: ین شرکت نیز با سرمایه‌گذاری 70 میلیون تومان احداث می‌شود که 20 میلیون تومان آن آورده سرمایه‌گذار و 50 میلیون تومان تسهیلات بانکی است.

وی سومین طرح را شرکت آرتا فوم گرمی اعلام کرد که با ظرفیت 3 هزار و 500 تن فعالیت خواهد کرد که سرمایه‌گذاری آن 220 میلیون تومان است که 50 میلیون تومان آورده متقاضی و 170 میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی است.

استاندار اردبیل شرکت پاکان شو را چهارمین طرح تعاونی تصویب شده در این جلسه برای برخورداری از تسهیلات اشتغالزا اعلام کرد و گفت: این شرکت که در حوزه قالیشویی در خلخال فعالیت خواهد کرد با 43 میلیون تومان آورده و 80 میلیون تومان تسهیلات قرار است فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود پنجمین شرکت را شرکت سبز‌سوز مهر تولید‌کننده بخاری و پکیج اعلام کرد و ابراز داشت: این شرکت که توان تولید 3 هزار دستگاه را دارد با رقم سرمایه‌گذاری 493 میلیون تومان اجرایی می‌شود که 103 میلیون تومان آن آورده سرمایه‌گذار و 390 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی است.

انتهای پیام/62001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول