اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

استفاده از اراضی ملی در ایجاد اشتغال پایدار

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از عرصه‌های ملی برای ایجاد اشتغال پایدار بهره گیریم.

استفاده از اراضی ملی در ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نادر قاضی‌پور صبح امروز در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری که همزمان با هفته منابع طبیعی در سالن جلسات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: عرصه‌های ملی یکی از زمینه‌های اصلی ایجاد اشتغال پایدار محسوب می‌شوند که باید بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

این مسئول با بیان اینکه باید از اراضی ملی نهایت استفاده را در راستای ایجاد اشتغال برد، تصریح کرد: واگذاری زمین برای مصارف کشاورزی و صنعتی نیز در همین راستا انجام می‌گیرد.

قاضی‌پور با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در این زمینه، افزود: آذربایجان غربی در زمینه عرصه‌های منابع طبیعی یکی از ذخایر مهم را دارد که باید از این عرصه‌ها به نحو شایسته‌ای نگهداری و استفاده شود.

وی با بیان اینکه مراتع این استان نیز برای چرای دام مناسب هستند، خاطرنشان کرد: در این میان بالا بودن تعداد دام که از مراتع تغذیه می‌کنند بیش از ظرفیت موجود است که باید برای این منظور تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات متعدد در این حوزه باید جلو چرای دام مازاد بر مراتع استان گرفته شود.

قاضی‌پور با اشاره به بحران خشکسالی دریاچه ارومیه، گفت: باید برای دریاچه ارومیه نیز راهکارهای قابل اجرا و کارآمد پیشنهاد و اجرایی شود.

این مسئول اذعان داشت: با وجود بارش‌هایی که امسال وجود داشت شاهد افزایش نسبی آب دریاچه ارومیه هستیم، ولی با آغاز فصل کشاورزی نباید طوری رفتار کنیم که دوباره با کمبود آب دریاچه ارومیه مواجه شویم.

انتهای پیام/61001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول