اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس:

خشک شدن دریاچه ارومیه اشتغال را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه فرصت‌های شغلی منطقه را از بین می‌برد پس باید برای چاره‌اندیشی همت گماشت.

خشک شدن دریاچه ارومیه اشتغال را از بین می‌برد

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در منطقه برای اشتغال‌زایی، کشاورزی است ولی با خشک شدن این دریاچه کشاورزی این خطه دچار آسیب‌های جدی شده و فرصت‌های شغلی زیادی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در استان ما افراد و خانواده‌های زیادی از محل صنعت کشاورزی ارتزاق کرده و امرار معاش می‌کنند، ولی با خشک شدن این دریاچه منطقه پیرامون دچار آسیب‌های جدی می‌شود و در نهایت فرصت‌های شغلی موجود در این زمینه از بین می‌رود و جوانان زیادی بیکار شده و به جمعیت بیکار استان افزوده می‌شوند پس باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

بیگی اضافه کرد: محل بحث ما فقط دریاچه ارومیه نیست بلکه طبیعت و محیط زیست منطقه در معرض خطر جدی قرار دارد به طوری که اگر حمایت‌های مورد نیاز از طرف مقامات شکل نگیرد، این دریاچه نه‌تنها می‌میرد بلکه می‌میراند و محصولات کشاورزی در زمین‌های حاصل‌خیز منطقه به دست نمی‌آید.

این نماینده مجلس تعجیل مسئولان در احیای این دریاچه و جلوگیری از مرگ تدریجی آن را خواستار شد و افزود: اگر بنا داریم که این دریاچه را نجات داده و برای نسل‌های آینده کشورمان حفظ کنیم لازم است تعجیل کرده و همت کنیم تا پروژه‌های بلند مدت و کوتاه مدت را در این ارتباط به مرحله اجرا در آوریم.

وی با بیان اینکه احیای این دریاچه سهل نیست ولی در صورت دلسوزی مسئولان امکان‌پذیر است، اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر دشوارترین کارها و اموری که ابتدای امر غیرممکن به نظر می‌رسید در سایه مشارکت جمعی انجام شد و نتیجه مورد انتظار به دست آمد لذا می‌توان امیدوار بود در این زمینه نیز موفق شویم.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول