اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان عنوان کرد

خدمات‌رسانی به خانواده 9 نفره با 5 معلول / تلاش برای انتقال معلولان به مراکز بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خدمات‌رسانی حداکثری به خانواده چراغ چمک با پنج فرزند معلول در قلعه‌گنج فراتر از دستورالعمل‌ها از سوی بهزیستی در حال انجام است و این خدمات همچنان ادامه دارد.

خدمات‌رسانی به خانواده 9 نفره با 5 معلول / تلاش برای انتقال معلولان به مراکز بهزیستی

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت در پاسخ به انتشار گزارش قصه تلخ فقر در خانه‌ای 30 متری اظهار داشت: خانواده چراغ چمک دارای پنج فرزند معلول با معلولیت شدید هستند که هر پنج فرزند آنها از سال‌های پیش و از زمان شناسایی این خانواده سال‌ها قبل با توجه به مشکلات معیشتی و وجود سایر تنگناها در این خانواده زیر پوشش مستمر بهزیستی بوده‌اند و این خدمات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از آنجا که والدین این فرزندان معلول زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی هستند، توسط این نهاد یک باب ساختمان مناسب ساخته و تحویل آنها شده است که هم‌اکنون این خانواده در این ساختمان ساکن هستند.

عباسی تصریح کرد: این خانواده علاوه بر حمایت‌های مستمر ماهانه بهزیستی از کمک هزینه پرستاری معلولان شدید، کمک هزینه‌های درمانی، کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل، کمک هزینه معاش و دیگر کمک‌های موردی حسب نظر و گزارش مددکار مستقیم این خانواده برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: یک دستگاه موتور سه‌چرخ به پدر خانواده برای ایاب و ذهاب این معلولان از محله سرتک تا مرکز شهر قلعه‌گنج برای معاینه پزشکان تحویل داده شده، برخورداری از معاینه دوره‌ای پزشکان اعزامی بهزیستی از مرکز استان، تأمین وسایل بهداشتی مصرفی آنها، تأمین لوازم ضروری مانند ماشین لباسشویی، کولر، فرش، ملحفه و مواد غذایی با هدف ارائه سرویس بهتر به این خانواده ارائه می‌شود.

عباسی اذعان داشت: اداره کل بهزیستی استان کرمان با آگاهی از مشکلات زیاد خانواده‌های دارای چند معلول برای رفع این مشکلات آنها طی سال‌های گذشته و تا به امروز تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: علاوه بر حضور مستمر مددکاران شهرستان و مددکاران اعزامی از مرکز استان در منزل این پنج معلول برای کسب رضایت تحویل فرزندان معلول آنها به بهزیستی، وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی، رئیس وقت سازمان بهزیستی کشور، مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور، بنده، رئیس اداره بازرسی بهزیستی با حضور در منزل چراغ چمک پدر خانواده ضمن بررسی وضعیت آنها برای جلب موافقت والدین این معلولان برای انتقال تمام یا چند نفر از فرزندان به نزدیکترین مرکز نگهداری معلولان در شهرستان جیرفت و یا حتی مرکز استان تلاش کرده‌اند که بنا به دلایلی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

عباسی افزود: در آخرین تلاش انجام شده، معاونان امور توانبخشی و امور پیشگیری اداره کل بهزیستی، دوم اسفند ماه سال جاری با سفر به قلعه‌گنج برای جلب رضایت والدین و انتقال معلولان به مراکز بهزیستی اقدام شد که باز هم نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان داشت: مددکاران استانی و شهرستانی بهزیستی با آگاهی از بیماری پدر خانواده بارها برای رفع مشکل وی نیز اقدام کردند تا شاید با بهبودی بخشی از مشکلات خانواده نیز برطرف شود که این تلاش‌ها نیز به دلیل عدم همکاری بی‌نتیجه مانده است.

عباسی افزود: در هر صورت آنچه مشهود است و خبرنگار آن خبرگزاری و فرماندار شهرستان نیز باید به آن واقف باشند ،این موضوع مهم است که خدمات‌رسانی حداکثری به این خانواده فراتر از دستورالعمل‌ها و قوانین از سوی بهزیستی در حال انجام است و این جدای از کمک‌های خیران و دیگر دستگاه‌های حمایتی و مسئولان است که در هنگام سفر به منطقه با راهنمایی فرمانداری با این خانواده دیدار می‌کنند.

وی گفت: انجام موضوع مهم یعنی نگهداری و توانبخشی یک، چند و یا تمام این فرزندان معلول در مراکز بهزیستی زمانی امکان‌پذیر است که رضایت خانواده را به همراه داشته باشد که این اداره کل از همان ابتدای شناسایی تا به امروز و در آینده نیز آمادگی کامل برای انتقال آنها به مراکز نگهداری و توانبخشی معلولان و ارائه سرویس‌های لازم و مطلوب به این معلولان را داشته و دارد.

انتهای پیام/2655/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول