اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم تنیس روی میز همدان تأکید کرد

بانوان معلول رشته تنیس روی میز نیازمند حمایت بیشتر

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم تنیس روی میز همدان گفت: در سال‌های اخیر تیم تنیس روی میز بانوان معلول همدان در مسابقات قهرمانی و لیگ برتر عناوین مختلفی را کسب کرده، اما حمایت خوبی از این ورزشکاران نشده است.

بانوان معلول رشته تنیس روی میز نیازمند حمایت بیشتر

معصومه یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: استان همدان ظرفیت و قابلیت‌های زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش معلولین دارد و کشف و استعدادیابی این ورزشکاران مستلزم برنامه و اختصاص بودجه لازم است که این موضوع روند اجرایی مطلوبی در سطح استان ندارد. 

وی ادامه داد: هیئت جانبازان و معلولین همدان به ریاست ناصر احمدیان در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف به خصوص تنیس روی میز اقدامات خوبی در زمینه جذب، آموزش و ایجاد انگیزه برای بانوان معلول کرده، اما این اقدامات برای این رشته پرطرفدار کافی نبوده و نیست.

سرمربی تیم بانوان معلول تنیس روی میز همدان با اشاره به وجود استعداد‌های ناشناخته و کشف نشده در بین بانوان معلول سراسر استان خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود حمایت‌کننده مالی در ورزش معلولین در استان همدان در سال‌های گذشته رشته تنیس روی میز غریب و در سکوت مطلق به سر برده و با این وضعیت توانسته در کسب عناوین خوب شاهکار کند.

وی تصریح کرد: در صورت داشتن بودجه لازم و سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و ایجاد دلگرمی برای بانوان ورزشکار معلول در رشته‌های مختلف ورزشی، شاهد کسب عناوین و مقام‌هایی در سطح بین‌‌المللی، آسیایی، جهانی و پارالمپیک توسط ورزشکاران همدانی خواهیم بود.

یعقوبی با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاهی تنیس روی میز بانوان معلول کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، عنوان کرد: حضور 20 تیم از استان‌های مختلف در رقابت‌های لیگ امسال نشانگر رشد این رشته در بین بانوان معلول کشور است و همین موضوع باعث شده بود تا این دوره از کیفیت خوبی برخوردار شود.

وی یادآور شد: از طرف دیگر بعضی از تیم‌ها در نیم فصل دوم و دور برگشت اقدام به تغییرات و جذب بازیکنان شاخص کشور نکرده بودند که باعث شده بود از نظر کیفی و کمی مسابقات دور برگشت بسیار بالا باشد. 

به گفته سرمربی تیم بانوان معلول تنیس روی میز همدان، پخش شدن بازیکنان مطرح در تمام تیم‌ها موجب شده تا رقابت نزدیکی را شاهد باشیم و این یک موفقیت خوب برای برگزارکنندگان لیگ امسال محسوب می‌شود و این نزدیکی موجب شد تا روز آخر مسابقات نتایج غیرقابل پیش‌بینی باشد.

وی با اشاره به حضور موفق تیم همدان در سه بخش ایستاده جوانان و نشسته و ایستاده بزرگسالان و کسب عنوان در هر سه بخش بیان داشت: در دور برگشت با جذب سه بازیکن برجسته کشورمان ضمن تقویت تیم موفق شدیم، عناوین خوبی را در این دوره از لیگ برتر کسب کنیم.

یعقوبی با بیان اینکه تیم همدان موفق شده در رده سنی بزرگسالان این مسابقات دو عنوان سومی کسب کند، اذعان داشت: در بخش ایستاده بزرگسالان تیم همدان متشکل از وحیده صدیق، فاطمه معین‌زاده، فاطمه همایی، طاهره کاکاوندی، سنا احمدی و سیده مهناز حسینی و همچنین در بخش نشسته این رده میترا قرمسینی، اعظم ترکاشوند، نرگس قاسمی، سهیلا وکیلی، زهرا زارع توانستند در جایگاه سوم این مسابقات قرار بگیرند.

وی با ابراز خرسندی از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در رده جوانان متذکر شد: تیم همدان با درخشش بازیکنان جوان و باانگیزه خود توانست با غلبه بر حریفان خود بر سکوی قهرمانی بخش ایستاده جوانان بایستد که این تیم خوش‌آتیه متشکل از زکیه خدابنده‌لو، زهرا فضلعلی، مهین حسن‌آبادی، مربی لاله پوریامنش بود.

سرمربی تیم بانوان معلول تنیس روی میز همدان اذعان داشت: با کسب این مقام‌ها که با حداقل هزینه‌ و امکانات توسط بانوان معلول استان کسب شد، امیدواریم برای ایجاد روحیه بیشتر و عدم دلزدگی ورزشکاران معلول، مسئولان ورزش استان به نحو شایسته از این عزیزان تقدیر کنند.

وی در پایان از ابوطالبیان، نایب رئیس هیئت تنیس روی میز همدان به خاطر در اختیار گذاشتن سالن تمرینی هیئت و همچنین ناصر احمدیان، رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان به عنوان حامی مالی و همچنین دست‌اندرکاران اداره‌کل ورزش و جوانان همدان به دلیل حمایت‌های معنوی از این تیم‌ها تشکر و قدردانی کرد.

دور برگشت ششمین مسابقات دوره لیگ برتر باشگاهی تنیس روی میز بانوان معلول کشور که با حضور 80 ورزشکار در قالب 20 تیم از 10 استان کشور طی سه روز به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در جریان بود با اعلام نفرات برتر در چهار بخش نشسته و ایستاده رده جوانان و همچنین نشسته و ایستاده رده بزرگسالان به پایان رسید.

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول