اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

مناسب‌سازی فضا‌های عمومی از مطالبات معلولان آسیب نخاعی است

خبرگزاری فارس: عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: وجود فضا‌های عمومی مناسب برای استفاده معلولان از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های معلولان آسیب نخاعی به شمار می‌رود.

مناسب‌سازی فضا‌های عمومی از مطالبات معلولان آسیب نخاعی است

علی محمود‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از حدود 15 سال گذشته تاکنون به دلیل وقوع حادثه تصادف دچار عارضه آسیب نخاعی شده‌ام، اظهار کرد: از حدود شش سال گذشته تاکنون نیز عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان هستم.

وی با بیان اینکه معلولان آسیب نخاعی در سطح جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اضافه کرد: تردد در سطح شهر و وجود فضا‌های مناسب در اماکن عمومی از مهم‌ترین نیاز‌های این افراد به شمار می‌رود.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه نیاز‌های معلولان آسیب نخاعی باید در سطح جامعه شناسایی شود، تصریح کرد: این افراد برای تردد در سطح شهر نیازمند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مناسب هستند اما در حال حاضر نبود وسایل حمل و نقل مناسب از دغدغه‌های معلولان آسیب نخاعی است.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به میزان بسیاری از این موضوع رنج می‌برند چرا که نبود وسایل حمل و نقل عمومی مناسب برای آنها هزینه‌های حمل و نقلی معلولان را در سطح شهر‌ها به میزان بسیاری بالا می‌برد، ادامه داد: وسایل حمل و نقل مناسب از مطالبات معلولان آسیب نخاعی به شمار می‌رود.

محمود‌نیا با اشاره به اینکه وجود مراکز کار‌درمانی و باز‌توانی نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مطالبات این افراد به شمار می‌رود، تاکید کرد: در صورتی که معلولان آسیب نخاعی به صورت مستمر و مداوم از خدمات کار‌درمانی استفاده کنند به بسیاری از توانایی‌های خود دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که مسئولان مراکز کار‌درمانی و باز‌توانی را برای معلولان آسیب نخاعی توسعه بدهند، افزود: وجود فضا‌های عمومی مناسب برای استفاده معلولان از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های معلولان آسیب نخاعی به شمار می‌رود.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: اگر چه طی دو سال گذشته مناسب‌سازی فضا‌های عمومی در سطح شهر اصفهان به صورت جدی دنبال شده است اما اقدامات بیشتری باید در حوزه مناسب‌سازی فضا‌های عمومی و اماکن شهری صورت بگیرد.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول