اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

واگذاری 140 هکتار از اراضی زنجان برای بهره‌برداری از معادن

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از واگذاری 140 هکتار از اراضی برای بهره‌برداری از معادن استان خبر داد.

واگذاری 140 هکتار از اراضی زنجان برای بهره‌برداری از معادن

بهمن اسکندری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طرح ارزیابی استعدادهای اراضی استان زنجان در چند مرحله صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‏ریزی برای استعدادیابی اراضی استان، افزود: برای تدوین اطلاعات اراضی استان باید طرحی برای شناسایی اراضی مستعد صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به استعداد‏یابی اراضی مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: اراضی کشاورزی، اراضی واگذاری به بخش صنعت و اکتشافات معدنی و اراضی توسعه روستاها مورد مطالعه قرار گرفته است.

*استعدادیابی 95 درصدی اراضی کشاورزی استان

وی از استعدادیابی 95 درصدی اراضی کشاورزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اراضی کشاورزی حجم قابل توجهی در استعدادهای اراضی استان دارد.

اسکندری با بیان اینکه بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد تشخیص داده شده است، افزود: این میزان در قیاس با سایر اراضی‎ها بسیار بالا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به اراضی توسعه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: 92 هکتار از اراضی برای توسعه روستایی بوده است.

وی از واگذاری 80 هکتار از اراضی استان به بخش صنعت خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور توسعه استان اراضی قابل واگذاری برای این بخش واگذار شده است.

*واگذاری 140 هکتار از اراضی برای بهره‌برداری از معادن

اسکندری از واگذاری 140 هکتار از اراضی برای بهره‏برداری از معادن خبر داد و گفت: در این راستا 74 مورد مجوز صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به وضعیت ارضی قابل واگذاری اشاره کرد و اظهار داشت: اراضی واگذاری باید دارای شرایط لازم باشند.

وی به حفاظت از اراضی ملی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در سال 90 برای هر 72 هزار هکتار یک نفر نیرو برای حفاظت از اراضی مستقر بود.

اسکندری با بیان اینکه امسال با جذب نیرو این وضعیت ارتقاء یافته است، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری این میزان به 54 هزار هکتار کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به استانداردهای جهانی در حفظ اراضی اشاره کرد و اظهار داشت: استاندارد جهانی در این حوزه 15 هزار هکتار است.

وی با اشاره به رفع تصرفات در سال‌جاری، یادآور شد: 597 مورد بدون دستور قضایی از اراضی استان رفع تصرف شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: همچنین میزان رفع تصرفات با دستور قضایی 116 مورد بوده است.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول