اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خبر داد

رسیدگی به 20 هزار پرونده متخلف در تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 20 هزار پرونده انواع تخلف در زمینه‌های مختلف در تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رسیدگی به 20 هزار پرونده متخلف در تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید مرتضی مدنی فدکی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری، تلاش‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف و در حوزه‌های سلامتی، بازار بهداشت، درمان و غذا برای باز کردن مشت شیادان و گرانفروشان صورت پذیرفته است.

وی به رسیدگی پرونده‌های متخلف در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون، 20 هزار پرونده انواع تخلف در تعزیرات حکومتی استان در زمینه‌های مختلف قاچاق کالا، حمایت از حقوق مصرف کننده، حوزه‌های سلامتی، بازار بهداشت، درمان، غذا و تخلفات حمل و نقل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری در ماه‌های مختلف سال به ویژه ماه رمضان و پایان سال با مشارکت ادارات و نهاد‌های دولتی برای کنترل بازار و محکوم کردن شیادان تلاش‌های فراوانی صورت پذیرفته است.

مدنی فدکی بیان کرد: به مردم شریف سیستان و بلوچستان این نوید داده می‌شود که نظارت و کنترل بیش از پیش در این استان اجرایی شده و در همان مکان با متخلفان برخورد و به پرونده‌های آنها رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و اجرای طرح نظارتی نوروز گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای سفر در این ایام بیشتر است، نظارت‌های ویژه‌ای با حمل و نقل پایانه‌ها اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان داشت: برنامه‌هایی برای کنترل نانوایی‌ها برای ارائه خدمات با کیفیت و جلوگیری از گرانفروشی‌ها نیز در دست اقدام است.

مدنی فدکی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال 91 تقاضا برای کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است بنابراین در دو شکل بحث تنظیم بازار تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: نمایشگاه بهاره برای تأمین مایحتاج خانواده از 15 تا 25 اسفندماه سال‌جاری گشایش یافته که در این راستا برای جلوگیری از تخلفات، یک شعبه کشیک به گزارشات و شکایات مردم رسیدگی می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در راستای تنظیم بازار از 15 تا 29 اسفندماه امسال کشیک فعال در سطح شهر زاهدان حضور فعال داشته و از 29 تا 15 فروردین ماه، دو شعبه در مرکز شهرستان زاهدان در قالب دو تیم آماده نظارت بر بازار هستند.

مدنی فدکی خاطرنشان کرد: تاکنون 36 فقره تخلف شناسایی شده‌اند که به 15 مورد آنها رسیدگی و همچنین جرائمی برایشان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: نوسانات ارز در بحث افزایش قیمت‌ها تأثیر به سزایی دارد بنابراین مردم شریف سیستان و بلوچستان با تعزیرات حکومتی استان همکاری کنند و موارد گرانفروشی‌ را با شماره 124 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان داشت: در حال حاضر تمامی نهاد‌ها پای کار بوده تا بتوانیم جو بسیار آرامی را در سطح بازار ایجاد کنیم.

مدنی فدکی از دستگیری چندین متخلف قاچاق سوخت خبر داد و گفت: اخیرا پرونده 9 متخلف که در حال قاچاق سوخت 12 میلیون لیتر بنزین و بیش از 23 میلیون لیتر گازوئیل بودند در دست تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان است که این جرائم در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی افزود: آمار نشان داده است که تعزیرات حکومتی با عملکرد فعال خود در تمامی زمینه‌ها به ویژه کمیسیون‌ها توانسته‌ است به خوبی متخلفان را به جزایشان برساند و این امید و پویایی را در زمینه تنظیم بازار در دل‌های مردم زنده نگه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: 80 بازرس، نظارت و کنترل ویژه‌ای بر بازار سیستان و بلوچستان دارند که شعبات تعزیرات حکومتی هم در کنار اینها در 24 ساعت حضور فعال خواهند داشت.

مدنی فدکی از شناسایی چند متخلف گرانفروشی خبر داد و گفت: تالار پذیرایی که عامل شکایات مردمی بوده است به دلیل گرانفروشی و صدور فاکتور، به 15 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد و پرونده آن مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین یک شرکت کامپیوتری و یک آشپزخانه که غذای غیر بهداشتی به مشتریان عرضه می‌کرد به جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: یک شرکت حمل و نقل فرآورده‌های نفتی به دلیل گرانفروشی مدیر آن به 131 میلیون ریال در حق دولت و 131 میلیون ریال در حق شاکی محکوم شد.

انتهای پیام/75002/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول