اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سفر یک روزه رئیس کل بیمه مرکزی به مازندران

شکایت دیوان محاسبات درباره آزادسازی تعرفه‌ بیمه حل و فصل شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی درباره شکایت دیوان محاسبات از یکی از مصوبات شورای عالی بیمه درباره آزادسازی تعرفه‌های بیمه گفت: این مشکل با تعامل و با توافق رسیدن به دیوان محاسبات، حل و فصل شد و پرونده جمع شد.

شکایت دیوان محاسبات درباره آزادسازی تعرفه‌ بیمه حل و فصل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سفر یک روزه رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهرستان بابل آغاز شد و با آزادی زندانیان ناشی از تصادفات و بدهی دیه در شهرستان ساری پایان یافت.

دو نشست سیدمحمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی در شهرستان‌های بابل و ساری با هشدار همراه بود.

کریمی در سفر به مازندران هشدار جدی به خودروسازان کشور داد که چرا خودروی ناایمن تولید می‌کنند.

وی طی اخطاری به خودروسازان اعلام کرد: از این پس خودروهای داخلی در صورت عدم مقررات ایمنی خودرو از مزایای بیمه برخوردار نمی‌شوند.

کریمی پس از شرکت در مراسم شهرستان بابل و شهرستان ساری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد.

رئیس کل بیمه مرکزی که قبل از طاهایی استاندار فعلی استان مازندران در سمت استاندار در مازندران فعالیت می‌کرد، خطاب به طاهایی گفت: خوشحال هستم که به عنوان بخشدار در زمان استانداری سال‌های دور طاهایی در مازندران فعالیت می‌کردم.

این تواضع کریمی نیز با گفته‌ای از طاهایی همراه شد که تصریح کرد: آقای کریمی با حفظ سمت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استاندار مازندران هم هست.

نشست خبری سیدمحمد کریمی اگرچه با تأخیر آغاز شد ولی وی سعی کرد با پاسخ به تمام پرسش‌های مطرح شده، تأخیر را جبران کند.

کریمی در این نشست با اعلام این‌که 113 رشته بیمه‌ای در صنعت بیمه مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: بیمه زندگی در سبد بیمه‌ای کشور خالی است.

صدور مجوز بیست و ششمین شرکت بیمه‌ای در مناطق آزاد

وی با اعلام این‌که از نظر ضریب بیمه نسبت به میانگین دنیا عقب هستیم، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ کمتر از دو درصد برازنده ملت ایران نیست.

این مسئول ملی با اشاره به این‌که مردم باید با مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آشنا شوند، تصریح کرد: در این بیمه علاوه بر 18 درصد سود سالیانه به صورت علی‌الحساب، سود مشارکت 25 تا 26 درصد نیز واریز می‌شود که سود در نظر گرفته شده از بانک‌ها بیشتر است.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه زنان خانه‌دار، بیمه قهرمانان، ورزشکاران، مداحان، دانشجویان، سربازان و ... را از جمله بیمه‌های تخصصی کشورمان برشمرد و گفت: برای استقبال بیشتر بیمه‌شدگان از بیمه تکمیلی، نرخ‌گذاری بیمه درمان تکمیلی دوباره به بیمه مرکزی برگشت.

وی از صدور مجوز بیست و ششمین شرکت بیمه‌ای در مناطق آزاد خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت آسمالی همکار جدید بیمه مرکزی و کارگزار شرکت sos خواهد بود که زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت خواهد کرد.

تمام شرکت‌های بیمه‌ای باید دارای حسابگر شوند

وی عنوان کرد: به این شرکت در صورتی مجوز داده شد که در طرح بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانوادگی فعالیت کند.

این مسئول به مصوبه جدید شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: از این پس تمام شرکت‌های بیمه‌ای باید دارای واحد فنی و مالی با عنوان حسابگر شوند تا سود و زیان‌های شرکت‌های بیمه‌ای درست محاسبه شود.

کریمی اعلام کرد: در گذشته از کشور پاکستان برای حسابگری شرکت‌های بیمه‌ای به ایران مراجعه می‌کردند که این رویه پایان یافت.

وی درباره شکایت دیوان محاسبات از یکی از مصوبات شورای عالی بیمه درباره آزادسازی تعرفه‌های بیمه گفت: این مشکل با تعامل و با توافق رسیدن به دیوان محاسبات، حل و فصل شد و پرونده جمع شد.

تأیید صلاحیت کمیته نرخ‌گذاری با بیمه مرکزی خواهد بود

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بر اساس این توافق، از این پس شرکت‌های بیمه‌ای نرخ‌گذاری نمی‌کنند و این کار را کمیته‌ کاری تخصصی انجام خواهد داد.

کریمی اظهار داشت: تأیید صلاحیت کمیته نرخ‌گذاری با بیمه مرکزی خواهد بود.

وی همچنین درباره پرسشی درباره مبلغ دیه در سال جدید، افزود: نظر فقهی و قانونی رئیس قوه قضاییه درباره مبلغ نهایی دیه نیز جلب شد.

این مسئول مبلغ دیه در سال 92 را در ماه حرام 152 میلیون تومان و دیه در ماه غیر حرام را 114 میلیون تومان اعلام کرد.

کریمی به مسئله یوم‌الادا در مسئله دیه اشاره کرد و عنوان کرد: اگر اتفاقی در ماه غیر حرام بیفتد و به دلیل اطاله دادرسی، بررسی نهایی پرونده به سال بعد موکول شود، مبلغ دیه بر اساس قیمت سال جدید پرداخت می‌شود.

هر زمانی که مجلس بخواهد می‌تواند از بیمه ایران تحقیق و تفحص کند

کریمی در بخش دیگری از سخنانش به بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: این قانون در مجلس باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره زمان راه‌اندازی بیمه تعاونی اظهار داشت: کارهای اداری این بیمه تهیه شده است و ساختمان آن نیز مهیا شده و مدیر عامل آن نیز معرفی شده است و کار اداری و اجرایی آن نیز از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

این مسئول درباره زمان تحقیق و تفحص مجلس از بیمه ایران اعلام کرد: بیمه مرکزی و بیمه ایران با مجلس تعامل دارد ولی موضوع تحقیق و تفحص از بیمه ایران در مجلس تأیید نشده مطرح است ولی اعلام می‌شود که صنعت بیمه شفاف است و هر زمانی که مجلس بخواهد می‌تواند از بیمه ایران تحقیق و تفحص کند.

=============

گزارش از جابر معافی

=============

 

انتهای پیام/2296/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول