اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

صدور سند برای 75 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : 75 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی به نام دولت سند خورده است.

صدور سند برای 75 درصد از اراضی ملی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی پیرمرادی صبح امروز در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری که در سالن جلسات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی یکی از موضوعاتی است که باید بیش‌ از این به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع نقش مهمی در محیط زیست دارند، تصریح کرد: جلوگیری از فرسایش زودهنگام خاک، جلوگیری از بروز ریز گردها و جلوگیری از سیلاب‌ها از مهم‌ترین اثراتی است که با حراست از منابع طبیعی می‌توان بشر را به سرمنزل اصلی در زمینه محیط زیست رساند.

پیرمرادی با اشاره به تخریب مراتع، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بشر نسبت به اهمیت حراست از منابع طبیعی آن طور که باید پی نبرده و با تخریب منابع طبیعی و مراتع سبب بروز مشکلاتی در آینده می‌شود.

وی بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته و در این راستا با ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و دامداران اقدام به فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اراضی که به نام دولت سند خورده‌اند، اعلام کرد: تا کنون 75 درصد از اراضی ملی استان به نام دولت سند خورده است.

پیرمرادی انجام چنین اقدامی را حراست و صیانت از منابع ملی عنوان کرد و افزود: این امر سبب جلوگیری از تصرف اراضی توسط افراد سودجو که قصد تخریب منابع ملی را دارند می‌شود.

وی اعلام کرد: بخشی از اراضی ملی استان برای توسعه کشت و صنعت واگذار می‌شود که در این زمینه تمام تمهیدات لازم اندیشیده و سپس زمین مناسب برای این منظور واگذار می‌شود.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول