اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد

راهکارهای لازم برای مقابله با خشکی دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از راهکارهای لازم برای مقابله با خشکی دریاچه ارومیه طراحی خبر داد.

راهکارهای لازم برای مقابله با خشکی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی صبح امروز در همایش روز مهندس در تبریز اظهار کرد: مهندسان در پاسخ به نیازهای بشریت و چالش‌های جامعه با استفاده از آخرین یافته‌های علمی از هستی نسبت به ابداع و اختراع فرآیندها و پدیده‌های جدیدی اقدام می‌کنند.

وی توسعه بی‌رویه بخش کشاورزی در کنار تغییر اقلیم و ایجاد سازه‌های فلزی را از عوامل پسروی آب دریاچه ارومیه دانست و بر اجرای شیوه‌های مناسب کشت در حوزه این دریاچه تاکید کرد.

رئیسی با بیان اینکه راهکارهای لازم برای مقابله با خشکی دریاچه ارومیه طراحی شده است، اظهار امیدواری کرد که انتقال آب از دو حوزه آبریز پیش‌بینی شده تاثیر عمده‌ای در جلوگیری از پسروی آب این دریاچه داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهندسان در گره‌گشایی از مشکلات موجود از طریق ابداع شیوه‌های نوین، گفت: مهندسان کشاورزی در کنار برنامه ریزی برای افزایش تولید باید ملاحظات زیست محیطی را هم در نظر داشته باشند.

رئیسی بر استفاده از فارغ التحصیلان کشاورزی و محیط زیست در برنامه‌های جامع کاهش آلاینده‌ها تاکید کرد و افزود: طراحی فضای سبز و تولید محصول پاک برای خودروها زمینه‌های مناسبی برای فعالیت این فارغ التحصیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان پیشنهاد کرد که به منظور هم‌افزایی و استفاده بهتر از توان نیروهای موجود، تعاونی‌های تخصصی برای مهندسان محیط زیست ایجاد شود.

وی از تعامل مثبت بین این سازمان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی ابراز خشنودی کرد و با اشاره به تفاهم نامه دوجانبه افزود: به منظور تحقق اهداف برنامه توسعه کشور و واگذاری امور تصدیگری دولت و فراهم شدن امکان همکاری متقابل برای حضور کارشناسان ذینفع در زمینه فعالیت‌های مربوط به محیط زیست بین این اداره کل و نظام مهندسی، تفاهم نامه‌ای منعقد شده و در قالب این تفاهم نامه از اعضای نظام مهندسی در واحدهای تحت نظارت برای کارورزی، در واحدهای تولیدی و صنعتی در ایجاد و نگهداری فضای سبز، در امر اکوتوریسم و طبیعت گردی، بازیافت زباله و کمپوست، در امر GIS، برگزاری دوره‌های حفاظت محیط زیست در مورد کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و مبارزه بیولوژیکی و حفاظت از منابع طبیعی استفاده می‌شود.‌

رئیسی از به کارگیری بیش از 200 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در این حوزه خبر داد و افزود: در تلاش هستیم این تعداد را به هزار نفر افزایش دهیم.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول