اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

واسطه‎ها از بین می‎روند/ اجازه اشتغال به افراد غیربومی نمی‎دهیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با راه‎اندازی سامانه هوشمند کارجویان، ایجاد اشتغال در استان ضابطه‎مند شده، رابطه‎ها و واسطه‌ها از بین می‎روند.

واسطه‎ها از بین می‎روند/ اجازه اشتغال به افراد غیربومی نمی‎دهیم

حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با راه‎اندازی سامانه هوشمند ایجاد اشتغال تنها از این طریق امکان‎پذیر خواهد بود و تا جایی که ممکن است نمی‎گذاریم هر کس به هر دلیلی با سفارش دیگری مشغول به کار شود.

وی تصریح کرد: همه باید از فیلتر سامانه هوشمند کارجویان غربال شوند بنابراین برخورداری از شایستگی‎ها، ملاک پذیرش افراد خواهند بود.

آمار دقیقی از بیکاری در کشور وجود ندارد/ بیکاران باید در سامانه هوشمند ثبت‎نام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه هیچ کس در کشور از آمار دقیق بیکاران اطلاعی ندارد، متذکر شد: حتی موسسات کاریابی نیز از ارائه آمار صحیح ناتوان هستند چراکه مبنایی برای ثبت‎نام‎ها وجود ندارد و حتی شاغلان نیز می‎توانند به این امر مبادرت کنند.

خواجه‌مظفری با بیان اینکه آمادگی کامل برای راه‎اندازی سامانه هوشمند فراهم است، خاطرنشان کرد: ثبت‎نام در این سامانه، قابلیت شناسایی هویت افراد، وضعیت و سابقه بیکاری همچنین مهارت آنها را مشخص می‎کند تا بیکاران واقعی به سامان‎ برسند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا افراد بیکار حتماً در سامانه هوشمند ثبت‎نام کنند تا زمینه اشتغال آنها بر اساس اولویت‎بندی صورت پذیرد.

سامانه هوشمند کارجویان نیازمند 200 میلیون تومان اعتبار/ هنوز اعتباری جذب نشده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛ اعتبار موردنیاز برای راه‎اندازی سامانه هوشمند را 200 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اعتباری بالغ بر 15 میلیون تومان برای این پروژه تخصیص یافته که البته این اعتبار هنوز جذب نشده، ولی با تلاش شبانه‎روزی همکاران، آمادگی لازم برای بهره‎برداری از این سامانه فراهم شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه سامانه هوشمند از افراد غیربومی ثبت‎نام به عمل نمی‎آورد، متذکر شد: با توجه به استعدادهایی که گلستان در توانایی جوانان خود دارد اجازه نمی‎دهیم که افراد غیربومی برای شغل وارد گلستان شوند.

انتهای پیام/83001/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول