اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل مطرح کرد

احیای دوباره دریاچه ارومیه با استفاده از چشمه‌های جوشان سبلان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل یکی از منابع اصلی شمال‌غرب کشور را رشته کوه‌های سبلان و چشمه‌های جوشان آن اعلام کرد و گفت: قرار شد در انتقال آب به دریاچه ارومیه و احیای آن از ظرفیت‌ها به نحوه مطلوب استفاده شود.

احیای دوباره دریاچه ارومیه با استفاده از چشمه‌های جوشان سبلان

کمال‌الدین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: رئیس جمهور در توصیف چاوز پا فراتر گذاشته و با اغراق‌گویی القابی به او داده است که در شأن یک فرد غیر مسلمان نیست که بخواهند چنین القاب و توصیفاتی از او داشته باشند.

وی تصریح کرد:‌ باید در مداهنه‌گویی آن هم برای شخصیت‌های ارزشمند کشورمان، بزرگان، قهرمانان، ایثارگران و فقهای جامعه اسلامی نهایت ادب و احترام را به کار ببندیم و این طور نباشد برای یک غیر مسلمان توصیفی داشته باشیم که در شأن یک جامعه اسلامی و یا فرد غیر اسلامی و غیر مسلمان نیست.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در توصیفات دیگری که احمدی‌نژاد از رئیس جمهور فقید ونزوئلا داشتند مباحثی مطرح شد که مورد اعتراض بسیاری از شخصیت‌ها و علما قرار گرفت که در این زمینه باید رئیس جمهور ما عالمانه و مدبرانه برخورد کند.

ظرفیت مجمع شمال‌غرب کشور در مسیر توسعه این منطقه استفاده شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: به لطف خداوند نخستین جلسه مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور در تبریز برگزار شد و به رغم بارش سنگین برف و راهبندان نیمی از نمایندگان چهار استان شمال‌غرب در جلسه حاضر بودند و مباحث مختلفی مطرح شد و همه اعضا به اتفاق تاکید کردند پروژه‌های مشترک و تأثیرگذار باید در چهار استان اجرایی و عملیاتی شود.

وی یکی از این منابع را به عنوان سرشاخه اصلی شمال‌غرب کشور رشته کوه‌های سبلان و چشمه‌های جوشان آن اعلام کرد و ادامه داد: قرار شد در انتقال آب به دریاچه ارومیه و احیای آن از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

پیرمؤذن گفت:‌ به اتفاق همه نمایندگان تصویب شد تا یکی از پیش نیازهای رونق اقتصادی، افزایش ظرفیت‌های اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها که توجه به صنایع پایه و مادر است مورد اهتمام قرار گیرد که در این مسیر اجرای راه ارتباطی جنوب کشور از طریق بوشهر و گذر از استان‌های هرمزگان، خوزستان، لرستان، ‌کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل مد نظر بوده تا با گذر از سواحل نیلگون خلیج فارس زمینه توسعه راه‌های ترانزیتی فراهم آید.

این نماینده مجلس یادآور شد: ‌در این زمینه پروژه راه‌آهن اردبیل، میانه و الحاق آن به حوزه قفقاز و اتصال به استان‌های شمال‌غرب کشور در دستور کار قرار گرفت و در این جلسه بر ثقل سیاحتی چهار استان، سرعین نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفت.

وی گفت: تأکید بر ارتباطات گسترده فرهنگی،‌ علمی، درمانی، گردشگری و اقتصادی با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان و ترکیه که مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان نیز قرار گرفته بود به همراه حرکت‌های پیگیرانه در حوزه جذب اعتبارات بیشتر در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.

پیرمؤذن افزود: قرار شد اعتبارات توسعه‌ای برای چهار استان شمال‌غرب کشور در بودجه سال آینده مد نظر باشد چرا که این چهار استان از میانگین پایین‌تری نسبت به سایر استان‌ها در برخورداری از بودجه ملی برخوردار بودند.

وی همسو شدن با نمایندگان شمال‌غرب کشور به محوریت سه اصل عرق محلی، غرور منطقه‌ای و عزم ملی را یادآور شد و تصریح کرد:‌ قرار است این چهار منطقه در سه سال آینده یک جهش واقعی را در حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود داشته باشند.

پیرمؤذن در ادامه خاطرنشان کرد: ‌در این جلسه از شرکت اتکا به خاطر کم لطفی در پرداخت نکردن حق و حقوق سیب‌زمینی‌کاران انتقاد شده و قرار شد در این زمینه رایزنی‌ها انجام شود تا صادرات سیب‌‌زمینی و دیگر محصولات رونق بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود به حضور خود در چند روستا و بخش حوزه انتخابیه در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: به بخش هیر، سبلان،‌ ثمرین و ویلکیج سفری داشتم که در این بازدیدها مقرر شد در اجرای طرح هادی،‌ حوزه راه، آب و برق خدمات مطلوب‌تری ارایه شود و نارسایی‌های احتمالی در حوزه آب کشاورزی نیز برطرف شود.

انتهای پیام/62003/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول