اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای مرمت و بازسازی قلعه لنده / کمپینگ رودخانه «موگرمون» عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار کارشناسی بازسازی قلعه تاریخی لنده در حال تهیه بوده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اجرای مرمت و بازسازی قلعه لنده / کمپینگ رودخانه «موگرمون» عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حمیدرضا واعظی‌زاده در آیین افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لنده اظهار کرد: خدمات‌رسانی به مناطق مختلف استان را در قالب سیاست تمرکز زدایی ادارات تسریع بخشیده‌ایم.

وی افزود: از آن جایی که وجود مناطق گردشگری رونق فراوانی در توسعه و پیشرفت اقتصادی مردم داشته و همه ساله درآمدهای فراوانی را برای شهرها به همراه دارد سعی و تلاش خود را برای راه‌اندازی نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهرهای مختلف استان از جمله بویراحمد و لنده دو چندان کردیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جهت اعتلای میراث گران‌بهای استان در سطوح مختلف کشوری و بین‌المللی اقدامات فراوانی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه صدای عشایر در تهران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه صدای عشایر در تهران ظرفیت‌های استان را به نمایش در آورده است، افزود: غرفه و نمایشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله پر بازدید کننده‌ترین غرفه‌ها بوده که موجبات رضایت مردمی را به همراه داشته است.

واعظی‌زاده در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری در لنده اشاره کرد و گفت: وجود میراث گران‌بهای فرهنگی و همچنین مناطق گردشگر پذیر در این شهرستان نوپا ما را بر آن داشت تا نخستین اداره‌ای که در این شهرستان شروع به فعالیت می‌کند اداره میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در ادامه با اشاره به لزوم مدیرت منابع گفت: اگر مدیریت منابع و ظرفیت‌های موجود در استان و شهرستان‌ها و بخش‌ها به درستی انجام نشود کارها به درستی انجام نشده و از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوند.

واعظی‌زاده در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری گفت: تهیه زیر ساخت‌های گردشگری و واگذاری آن به بخش‌های مختلف از مهم‌ترین ضروریات توسعه مناطق زیبای استان است.

وی به کمپینگ رودخانه موگرمون اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع در حال رایزنی است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در ادامه وجود قلعه تاریخی در لنده را یادآور شد و گفت: کار کارشناسی بازسازی قلعه تاریخی لنده در حال تهیه بوده تا برای بازسازی و مرمت آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/82013/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول