اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی ریگان خبر داد

کاهش تولید گیاهان دارویی در ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: بر اثر خشکسالی‌های پی‌درپی در ریگان تولید گیاهان دارویی در این شهرستان کاهش یافته است.

کاهش تولید گیاهان دارویی در ریگان

ابراهیم زابلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بر اثر خشکسالی‌های پی‌درپی در ریگان تولید گیاهان دارویی در این شهرستان کاهش یافته است.

زابلی عنوان کرد: از جمله گیاهان دارویی در این شهرستان می‌توان به آویشن، بادام کوهی، زیره، درمنه و کلپوره اشاره کرد و بیشترین گیاه دارویی در منطقه آویشن است.

وی افزود: قبل از خشکسالی‌ها در ریگان بیش از 20 تن آویشن در مناطق کوهستانی برداشت می‌شد، اما اکنون این مقدار به پنج تا 10 تن کاهش یافته است.

زابلی خاطر نشان کرد: 2 هزار هکتار از مناطق کوهستانی زیر پوشش گیاهان دارویی آویشن است که بر اثر خشکسالی تاج و پوشش بالایی این گیاه آسیب دیده و این امر سبب کاهش گیاه دارویی در منطقه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان بیان داشت: 3 هزار هکتار از درختان بادام کوهی در مناطق کوهستانی ریگان وجود دارند که ساکنان این مناطق از بادام‌های آنها استفاده می‌‌کنند.

زابلی گفت: در مناطق کوهستانی ریگان 30 هکتار پوشش زیره وجود دارد که ساکنان این مناطق از آنها بهره‌برداری می‌کنند.

وی متذکر شد: برای جلوگیری از کاهش گیاهان دارویی در ریگان طرح بهره‌برداری در حال اجرا است و در این طرح قسمتی از مزارع آویشن منطقه ممنوعه اعلام و از بذر این مزارع برای کشت آنها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/80014/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول