اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

بیش از 16 درصد گونه‌های گیاهی چهارمحال و بختیاری خواص دارویی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 16 درصد گونه‌های گیاهی استان دارای خواص دارویی یا صنعتی است.

بیش از 16 درصد گونه‌های گیاهی چهارمحال و بختیاری خواص دارویی دارد

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، لازم است تا برای اصلاح و توسعه این بخش فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به شناسایی هزار و 400 گونه گیاهی در استان افزود: بیش از 16 درصد گونه‌های گیاهی در چهارمحال و بختیاری دارای خواص دارویی یا صنعتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه چشمه‌ها، رودخانه‌ها و تولیدات دامی وابسته به حفظ منابع طبیعی است، ادامه داد: اگر به منابع طبیعی توجه نکنیم به استان و به کشور ضربه اقتصادی وارد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یکی از کاربردهای جنگل را تامین منابع آبی برشمرد و خاطرنشان کرد: جنگل‌ها تا حدود 40 برابر بیشتر از اراضی کشاورزی آب را به زمین نفوذ می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر هکتار جنگل می‌تواند تا 5 هزار متر مکعب آب را در خود ذخیره کند، افزود: هر هکتار جنگل می‌تواند 2.5 تن اکسیژن تولید کرده و تا 6.8 تن گرد و خاک را در خود جذب و ته‌نشین کند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه اگر استفاده درستی از منابع طبیعی صورت گیرد می‌توان به اقتصاد و توسعه پایدار دست یافت، تصریح کرد: این در حالی است که این منابع با ارزش خدادادی متعلق به نسل‌های آینده بوده و باید برای حفظ و احیای این منابع ارزشمند حداکثر سعی و تلاش صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به آیات و روایات مرتبط با موضوع منابع طبیعی، اظهار کرد: این آیات ضرورت تدبر و توجه انسان‎ها به موضوع منابع طبیعی را آشکار می‌سازد.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول