اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

همدان استعداد بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: استان همدان استعداد بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد پس باید به این امر بیش از پیش توجه شود.

همدان استعداد بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در جمع کارکنان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای خلقت آدم در روی زمین شغل پیامبران الهی کشاورزی بوده و این نشان از اهمیت این شغل و تقدس آن دارد. 

وی با بیان اینکه زندگی و معاش ما از خاک تأمین می‌شود عنوان کرد: راه بهره‌برداری از این خاک را باید یاد بگیریم در صورتی که ما فرهنگ حرمت قائل شدن برای این خاک را به مردم منتقل نکردیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: مردم در هر جایی یک حالت جنگ با منابع طبیعی را دارند و ما باید به دنبال آشتی دادن مردم با طبیعت باشیم که این امر باید از دوران مدرسه آغاز شود.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزی امری دامنه‌دار، دقیق، ظریف و پرزحمت است خاطرنشان کرد: اگر کشاورز تولید نکند مردم در تأمین معاش روزانه خودشان با مشکل مواجه می‌شوند.

محمدی با اشاره به روند خشکسالی در استان همدان، از کاهش 30 درصدی آب سد اکباتان سخن راند و خاطرنشان کرد: اگر وضع به همین منوال پیش رود، مسئولان جهاد کشاورزی دوچندان می‌شود.

* 80 درصد مردم همدان از راه کشاورزی رزق خود را تأمین می‌کنند

وی یادآور شد: همدان یک شهر صنعتی نیست بلکه استانی است که 80 درصد مردم آن از راه کشاورزی رزق خود را تأمین می‌کند و باید برنامه‌های جدی برای آینده در استان همدان صورت بگیرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: از جمله محصولاتی که ظرفیت کشت بسیار خوبی را در استان همدان دارد کشت گیاهان دارویی است چرا که نیاز به آب کم دارد و از طرفی مردم هم از طب جدید خسته شدند و هر روز بیشتر به سمت طب سنتی روی می‌آورند.

وی در پایان سخنانش گفت: در نوع کشت و کار‌ها باید به سمتی برویم که شرایط استان همدان را با توجه به استعداد‌های آن تنظیم و کشاورزی را رونق ببخشیم.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول