اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان تأکید کرد

لزوم هدفمند کردن سیر کشت گیاهان دارویی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان بر لزوم توجه به هدفمند کردن سیر کاشت، داشت و فرآوردی گیاهان دارویی در همدان تأکید کرد.

لزوم هدفمند کردن سیر کشت گیاهان دارویی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد فضلعلی پیش از ظهر امروز در کمیته گیاهان دارویی در همدان با تأکید بر لزوم توجه به هدفمند کردن سیر کاشت، داشت و فرآوردی گیاهان دارویی در همدان، اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم باید به گونه‌ای عمل کنیم که این امر عملیاتی شود.

وی با اشاره به پراکنده بودن عملکرد دستگاه‌ها در زمینه گیاهان دارویی به فراخور وظایفشان گفت: در این راستا هر یک از دستگاه‌های مرتبط به فراخور وظایف خود عمل می‌کنند اما هماهنگ نیستند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: عملکرد جداگانه هر یک از دستگاه‌ها در زمینه گیاهان دارویی گاهاً ممکن است دیگری را نقض کند یا هم‌پوشانی داشته باشد که این روند می‌طلبد که برنامه مدون و منسجمی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه کمیته گیاهان دارویی برای نخستین بار است که تشکیل شده، تصریح کرد: دغدغه اعضای این کمیته بر ساماندهی و هدایت‌مند بودن آن است که باید مورد توجه باشد.

فضلعلی با اشاره به بیان کلیات در زمینه گیاهان دارویی در همدان، عنوان کرد: در جلسات بعدی این کمیته باید همه موارد مهم در زمینه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی به تفکیک و ریز مشخص شود که در این راستا نیز استانداری اختیاراتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همدان امکانات مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد اما متأسفانه در این زمینه پراکنده عمل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان یادآور شد: هدف اصلی از تشکیل کمیته گیاهان دارویی در همدان جمع‌آوری و بهره‌گیری از امکانات موجود در این زمینه و عملیاتی کردن آن است.

وی در پایان سخنانش گفت: پس از جمع‌بندی و لحاظ امکانات موجود و جهت‌دهی به آنها در زمینه گیاهان دارویی می‌توان به درستی وارد مرحله اجرا شد که در این زمینه نیز باید وظایف دستگاه‌های مرتبط مشخص شود.

انتهای پیام/89004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول