اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مسجد قلب تپنده تربیت جوان مؤمن و مکتبی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مسجد کانون و قلب تپنده تربیت جوانان مؤمن و مکتبی است که اصالتش برای همیشه باید حفظ شود.

مسجد قلب تپنده تربیت جوان مؤمن و مکتبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در نشست با اعضای کانون‌های فرهنگی‌، هنری مساجد استان اردبیل در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: امروزه نقش و تأثیرگذاری مساجد بی‌بدیل و غیر قابل انکار بوده و در حقیقت یکی از مؤلفه‌های اصلی در تربیت نسل آینده است.

وی با بیان اینکه مساجد نقش ویژه‌ای در رشد و بالندگی تمدن اسلامی دارند، تصریح کرد: امروز وظیفه ما است تا از هر اقدامی که مبنی بر رونق مسجد باشد، دریغ نکنیم.

نیکزاد که به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند ماه سالروز تأسیس کانون‌های‌ فرهنگی، هنری مساجد در جمع مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: مسجد به عنوان پایگاه اصلی مسلمانان جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت تمدن اسلامی داشته و اهمیت آن بر همه شفاف و روشن است.

این مسئول با اشاره به اینکه اولین مکانی که رسول اکرم (ص) دستور ساخته شدن آن را دادند مسجد بوده است، اضافه کرد: مساجد، کانون اصلی تربیت جوانان مؤمن و مکتبی، شکل‌گیری مبارزات بر علیه رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که امروز هم شاهد این هستیم که همچنان مساجد به عنوان مرکز حضور جوانان متدین و انقلابی است.

وی بیان کرد: ما امروز به ساخت مجتمع‌هایی اقدام کرده‌ایم که در آن مسجد و سالن‌های ورزشی، فرهنگی و علمی طراحی شده است تا جوانان بتوانند در کنار فعالیت‌های ورزشی از امکانات مذهبی، فرهنگی و علمی نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با قدردانی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان یادآور شد: علی‌رغم کمبود اعتبارات کانون‌‌های فرهنگی، هنری مساجد استان در انجام وظایف خود کوشا بوده و با قوت بیشتر کار خود را انجام می‌دهند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در اختیار دستگاه‌های مختلف فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ورزش و جوانان قرار می‌گیرد، ادامه داد: باید با انجام برنامه‌ریزی دقیق، اعتبارات فرهنگی در اختیار کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان قرار گیرد.

وی بر لزوم همکاری و همدلی بیش از پیش اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و بسیج تاکید کرد و گفت: باید همکاری‌های لازم بین بسیج و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد انجام شود، چرا که کانون‌های مساجد جدا از بسیج و تفکر بسیجی نیست.

در ادامه این جلسه منصور شرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد مهم‌ترین سنگر مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی مباحث بصیرت، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را مطرح می‌کنند زیربنای آن را باید در مسایل فرهنگی و ترویج ارزش‌های اسلامی جستجو کرد.

در ادامه این نشست چند تن از مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در مورد ارتقای هر چه بیشتر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد پرداختند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول