اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال جدید

100 مسجد به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از فعال بودن بیش از 100 مسجد در استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد.

100 مسجد به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر در اردبیل اظهار داشت: این مساجد با هدف ارائه سرویس به میهمانان و مسافران نوروزی از 25 اسفندماه خارج از ساعات اوقات شرعی باز بوده و برای میهمانان و مسافران نوروزی شهرهای مختلف استان ارائه خدمات می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه استان اردبیل استانی معنوی و ارزشی شناخته می‌شود، زیبنده و شایسته نیست که مساجد ما حداقل در این ایام فقط در اوقات شرعی باز باشند؛ بهتر است با آراستگی و تمیز نگه داشتن این فضا و روح معنوی دادن به مساجد اسباب راحتی و حضور معنوی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنیم.

ستوده خاطرنشان کرد: برخی از مساجد با همکاری اوقاف و امور خیریه به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات و سرویس می‌پردازند و در چندین نوبت، سرکشی و بازرسی از باز بودن و نحوه فعالیت آنها صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد:‌ در زمان اوقات شرعی نیز با حضور ائمه جماعات نمازهای جماعت با شکوه اقامه می‌شود و روحانیان قرار است نیم ساعتی را نیز با هدف پاسخگویی به سئوالات مسافران و گردشگران و مشاوره‌های دینی و معنوی در مسجد و نمازخانه‌ها حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حد امکان سعی شده است در این مساجد آب گرم و دیگر امکانات برای اقامه نماز و همچنین استفاده از سرویس‌های بهداشتی با کیفیت فراهم آید تا گله‌مندی را از سوی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی شاهد نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: البته در کنار مساجد در امامزاده‌ها و مکان‌های معنوی و ارزشی نیز برنامه‌های متنوعی در ایام عید برگزار می‌شود تا گردشگران بتوانند بهتر و مطلوب‌تر از این فضا استفاده کنند.

ستوده ادامه داد: با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار است، مساجد بین‌راهی و همچنین نمازخانه‌هایی در حاشیه و اطراف شهرها در این ایام باز باشد و برای گردشگران داخلی و خارجی ارائه سرویس دهد.

توزیع 25 هزار جلد کتاب در کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل نیز از تدارک برنامه‌های متنوع در کانون‌های مساجد در ایام نوروز برای حضور جوانان و نوجوانان میهمان استان خبر داد.

نادر سقا با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به فعالیت 138 کتابخانه در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اشاره کرد و گفت: همه ساله در ایام نوروز این کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند تا جوانان و نوجوانانی که به این استان سفر می‌کنند از این فضا برای مطالعه و خواندن کتاب‌های ارزشمند استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه بیش از 63 درصد کانون‌های مساجد استان در روستاها واقع شده است، افزود: مابقی کانون‌ها در مناطق شهری واقع شده‌اند که در مجموع بیش از 350 کانون فرهنگی، هنری مساجد در این استان شکل گرفته است.

سقا در پایان با یادآوری اینکه این کانون‌ها علاوه بر انجام فعالیت‌های روزانه با هدف برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در خدمت جوانان و نوجوانان هستند، تصریح کرد:‌ در استان اردبیل 19 کانون فرهنگی، هنری مساجد به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول