اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صبح

کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی تویسرکان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: کتابخانه کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی تویسرکان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی تویسرکان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز کتابخانه کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و مردم تویسرکان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه افتتاح این کتابخانه سعید بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این‌که کانون مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در سال 58 تأسیس شده است، افزود: این کانون سال 84 زیر نظر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به این‌که کتابخانه کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی دارای پنج هزار جلد کتاب است، اظهار داشت: کتابخانه مسجد برخوردار از ظرفیت‌های خوبی مثل کتاب‌هایی با غنای محتوایی بسیار بالا مناسب با مخاطبان در موضوعات مختلف و مجهز به منابع کمک درسی است.

مسئول کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی تویسرکان با اشاره به خریداری 13 قفسه با صرف هزینه 20 میلیون ریال برای کتابخانه، افزود: کتابخانه کانون حضرت ابوالفضل (ع) سرابی با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت امنای مسجد ساخته شده است.

وی مساحت این کتابخانه را 40 متر عنوان کرد و متذکر شد: داخل مسجد کتابخانه دیگری داریم که با فراهم شدن تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری برای بهره‌مندی و دسترسی متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به محیط مجازی از این فضا استفاده خواهیم کرد.

بصیری با اشاره به این‌که کتابخانه همه روزه بعد از ظهرها به جز روز جمعه صبح به نیاز مخاطبان و اعضا پاسخگو است، اظهار داشت: روزهای فرد برادران و روزهای زوج خواهران می‌توانند از ظرفیت ایجاد شده در کتابخانه مسجد استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که 37 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سطح شهر و روستای شهرستان تویسرکان فعالیت دارند، افزود: یکی از برنامه‌های همیشگی کانون مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزاری محفل انس با قرآن است.

مسئول کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی تویسرکان، مساجد را بهترین مرکز برای رشد علمی و معنوی نسل جوان دانست و افزود: جمع کثیری از بزرگان ما با فعالیت در کانون‌های قرآنی، فرهنگی و هنری مساجد هدف و مسیر خود را انتخاب و به جایگاه‌های والایی رسیدند.

وی مساجد را بزرگ‌ترین پایگاه برای خورد شدن قدرت و هیمنه استکبار خواند و تصریح کرد: مسجد مأمنی امن و جایگاهی بسیار معنوی است که بهره‌وری بهینه از این ظرفیت بی‌بدیل بود که واژه  «ما می‌توانیم» را در وجود مردم ما در هشت سال دفاع مقدس با حضور و فعالیت در این فضای روحانی نهادینه کرد و منجر به فرو ریختن ابهت استکبار شد.

بصیری با بیان این‌که همه شهدای ما اهالی مسجد بودند، اظهار داشت: شهدای قبل از انقلاب، دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس فعالیت‌های انقلابی، دینی، جهادی و اجرای فرامین ولایت فقیه را در مسجد انجام می‌دادند و به همین دلیل بود که هیچ‌گاه در تله انحرافی دشمنان اسیر نشدند.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول