اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شبستر:

مسجد مرکز معرفت و بصیرت دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شبستر کانون‌های فرهنگی مساجد را اماکنی برای حضور جوانان و نوجوانان و ترویج آموزه‌های دینی دانست و گفت: مساجد مراکز معرفت و بصیریت دینی هستند.

مسجد مرکز معرفت و بصیرت دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اظهار کرد: جایگاه و منزلت مساجد به عنوان بیت الله مکان عبادت و نزدیکی به خداست و همانند ستارگان آسمان، مساجد برای اهل زمین و سماء وسیله‌ای برای ترسیم آینده انسان است.

وی ولایت فقیه را استمرار خط انبیاء و ائمه اطهار خواند و خاطرنشان کرد: جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی که در راس حاکمیت قرار دارد جامعه را از انحرافات بوجود آمده حفظ کرده و موجب هدایت انسان‌های جامعه می‌شود.

امام جمعه شبستر در بخشی از سخنان خود به تاریکی فرهنگی، عقیدتی و انحرافاتی که در مسیر تکامل زندگی انسان قرار دارد اشاره کرد و افزود: انسان همواره در مسیر پرفراز و نشیب زندگی خویش با انواع خطرات از جمله امیال نفسانی روبه‌رو است که اگر بخواهد در برابر آنان ایستادگی کند و مسیر الهی را طی کند باید با استعانت از قرب الهی راه و روش دینی و اسلامی را پیش گیرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده اضافه کرد: همانطور که امام(ره) فرمودند مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید، مساجد وسیله نور و هدایت برای اهل روی زمین هستند، از این روز انسان‌های مومن و متقی و پاک روی زمین تربیت یافته مکان‌های مقدس از جمله مساجد هستند.

وی کانون‌های فرهنگی مساجد را اماکنی برای حضور جوانان و نوجوانان و ترویج آموزه‌های دینی دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه مساجد مراکز معرفت و بصیریت دینی هستند باید از آنان به عنوان کانون قدرت اسلام در جذب جوانان و نوجوانان برای جلوگیری از انحرافات استفاده کرد.

امام جمعه شبستر شالوده و اساس پیروزی انقلاب اسلامی ایران را هدایت مردم از اماکن دینی و مذهبی همچون مسجد خواند و تصریح کرد: با توجه به فضای به وجود آمده در سایه وجود ولایت فقیه باید تلاش شود تا تربیت نسل امروز به نحو مطلوب برای آیندگان انجام گیرد.

در این همایش که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر و کانون فرهنگی الغدیر «سیس» در آمفی‌تئاتر شیخ محمود شبستری با حضور جمعی از مسئولان از جمله معاون فرهنگی، هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان‌شرقی ترتیب یافت، حجت الاسلام صناعی به نمایندگی از کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان شبستر گزارشی از روند فعالیت‌های کانون‌های مستقر در این شهرستان ارائه و اظهار امیدواری کرد به همت مسئولان فرهنگی بتوانیم بیش از پیش در تحقق اهداف تشکیل این کانون‌ها موثر باشیم. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول