اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار حزنی:

مسجدسازی فعالیت مهم قرارگاه کوثر است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه از وجود 70 هزار مسجد در کشور خبر داد و گفت: مسجدسازی فعالیت مهم این قرارگاه است.

مسجدسازی فعالیت مهم قرارگاه کوثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ضیاءالدین حزنی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی فجر گیلان فعالیت سپاه در قرارگاه سازندگی کوثر را مردمداری، مردم‌یاری، مردم‌دوستی و محرومیت‌زدایی دانست.

وی مسجدسازی را یکی از فعالیت‌های مهم قرارگاه سازندگی کوثر نامید و تصریح کرد: ریشه تمام اقدام‌های بزرگ از مساجد است.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه، کشور را دچار کمبود شدید مسجد دانست و اذعان کرد: 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که 60 مسجد مربوط به شیعیان و 10 هزار مسجد به اهل سنت تعلق دارد.

وی با بیان اینکه در قرارگاه سازندگی کوثر سپاه با حفظ تعادل برای اهل سنت مسجد ساخته می‌شود، یادآور شد: از تعداد 60 هزار مسجد شیعیان، تنها سه هزار مسجد در حد انقلاب است و بقیه در شٱن انقلاب نیستند.

حزنی با تصریح بر اینکه تمام 10 هزار مسجد اهل سنت فعال است، افزود: در تمام این مساجد نماز‌های یومیه صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا خوانده می‌شود.

وی برطرف شدن کمبود مساجد در کشور را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: در کوتاه مدت مشکل مسجدسازی در گیلان برطرف می‌شود.

این فرمانده با اشاره به اینکه 600 مسجد در گیلان در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 200 درخواست دیگر نیز برای ساخت مسجد در اختیار داریم.

حزنی استفاده از ظرفیت رسانه برای برطرف کردن مشکل مسجدسازی در کشور را مهم خواند و یادآور شد: کمبود مسجد از مشکلات اساسی کشور و گیلان است و باید این مشکل برطرف شود.

وی از ساخت بالغ بر دو هزار و 700 مسجد در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: برای ساخت هر مسجد بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته این مسئول، بیش از سه هزار و 100 مسجد نیز با کمک‌های 100 تا 600 میلیون ریالی قرارگاه مذکور در کشور بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های احداثی قرارگاه کوثر زود بازده است، متذکر شد: بخش زیادی از این پروژه‌ها در مناطق محروم و دور افتاده و حتی مرزی کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول