اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

45 تن مواد غذایی از ابتدای سال در مشهد معدوم شده است

خبرگزاری فارس: مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: 45 تن مواد غذایی فاسد از ابتدای سال در مشهد معدوم شده است.

45 تن مواد غذایی از ابتدای سال در مشهد معدوم شده است

علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در واقع در تمام نقاط دنیا در حالیکه افراد زیادی گرسنه هستند دور ریز غذایی وجود دارد. در کشورهای در حال توسعه در حدود 25 درصد از غذاها دور ریخته می‌شود که این مقدار بسیار قابل توجه است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز و ورود زائران حرم مطهر رضوی به شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این ایام تمامی واحدهای بهداشت محیط و حرفه‌ای در حالت آماده باش به سر می‌برند و سعی می‌کنند فاکتورهای بهداشت محیط و حرفه‌ای را به طور مرتب مورد بازرسی و نظارت قرار بدهند.

وی ادامه داد: در این مهم دستگاه‌های زیادی از قبیل فرمانداری، استانداری، اتحادیه‌ها، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، شوراهای حل اختلاف و دیگر دستگاه‌های استان درگیر هستند و به نیروهای مرکز بهداشت کمک می‌رسانند.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی تاکید کرد: از اول اسفندماه سال‌جاری تمام نیروها به دلیل قرار گرفتن شهرستان مشهد در موقعیتی ویژه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

حسنی سهم وزارت بهداشت را در سلامت جامعه در حدود 25 درصد عنوان کرد و یادآور شد: تمام مردم و سازمان‌ها باید در این زمینه به کمک وزارت بهداشت بیایند تا سطح سلامت عمومی ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است درصد زیادی از بیماری‌هایی که به انسان عارض می‌شود به دلیل محیط آلوده است، تصریح کرد: علاوه بر محیط آلوده عواملی که جز عوامل محیطی هستند مانند شرایط آب و هوایی و یا شرایط کاری برخی از افراد سبب بروز بیماری‌هایی در افراد می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی افزود: در این راستا در مرکز بهداشت خراسان‌رضوی برای کم کردن بیماری‌های محیطی و شغلی آموزش‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌تواند میزان حوادث شغلی و یا محیطی را کاهش دهد.

حسنی در توضیح شرایط سخت کاری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برخی از افراد که باید دائما در محل کار ایستاده باشند و یا افرادی که در محیط‌های گرم و یا سرد کار می‌کنند و یا دیگر مکان‌هایی که شرایط به جز شرایط عادی دارند در معرض برخی از بیماری‌های ویژه هستند که باید نحوه پیشگیری از این بیماری‌ها به صاحبان این مشاغل آموزش داده شود.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول