اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرضا:

ارائه مجوز فعالیت به مراکز مواد غذایی اصولی شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: مراکز عرضه مواد غذایی نقش بسزایی در تحقق جامعه سالم دارند و به همین دلیل مسئولین باید با حساسیت زیادی نسبت به ارائه مجوزهای لازم به این مراکز در شهرضا اقدام کنند.

ارائه مجوز فعالیت به مراکز مواد غذایی اصولی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الله تنهایی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته، سبک زندگی افراد رابطه مستقیمی با ابتلای آنها به بیماری‌هایی از قبیل سرطان دارد و به همین لحاظ باید آموزش‌های لازم در زمینه ترویج نگرش صحیح در حوزه‌های تغذیه‌ای، رفتاری و اجتماعی در سطوح مختلف جامعه به شکل اصولی ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از بیماری‌هایی که بر اساس افق چشم انداز 1404 باید به شکل کامل در سطح کشور ریشه‌کن شود، بیماری مالاریاست که بر اساس سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت تحقق آن مستلزم ارائه آموزش‌های لازم به عموم مردم است.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به اینکه شهرستان شهرضا به لحاظ میزان ابتلای به بیماری مالاریا از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از تعداد 772 مورد بررسی انجام گرفته در سطح شهرستان، دو مورد ابتلای به این بیماری گزارش شده است که البته مربوط به اتباع خارجی مقیم شهرضا بوده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آگاه‌سازی جوانان از خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه گفت: در این حوزه باید از دو ابزار آموزش و اجبار استفاده کنیم که در این بین آموزش و پرورش از نقش بسزایی در راستای کاهش بروز آسیب‌های احتمالی در این مسایل برخوردار است.

تنهایی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ‌سازی در راستای کاهش حوادث جاده‌ای را از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی برشمرد و اضافه کرد: در نوروز سال 91 شاهد بروز 104 مورد تصادف در محورهای مواصلاتی شهرستان بوده‌ایم که انتظار داریم با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی شهرضا در محور کریدور شمال به جنوب کشور، شاهد تدوین سیاست‌های آموزشی لازم برای کاهش این حوادث باشیم.

وی گفت: در ایام نوروز برخی افراد سودجو درصدد سو استفاده از این فرصت برای فروش مواد غذایی فاقد کیفیت در نقاط ورودی شهرها هستند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، زمینه هرگونه فعالیت برای این افراد در شهرضا سلب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به اینکه بهبود وضعیت مراکز عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان شهرضا نیازمند حمایت مجموعه دستگاه‌های مسئول در این حوزه است، تصریح کرد: ارائه مجوزهای لازم برای فعالیت این مراکز باید با حساسیت بالایی انجام بگیرد تا زمینه کافی برای تحقق اهداف بزرگ در این حوزه محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همواره نظارت کافی بر کیفیت آب شهرضا به شکل اصولی انجام می‌گیرد، افزود: نظارت بر کیفیت آب شرب شهرضا به شکل مداوم در دو زمینه کلرزنی و میزان املاح و عناصر موجود در آب انجام می‌شود و تاکنون  مورد خاصی در این بررسی‌ها مشاهده نشده است.

تنهایی در ادامه بازرسی و نمونه برداری از واحدهای نانوایی را از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز بهداشت شهرضا ذکر کرد و گفت: بر این اساس در طول هر ماه 14 مورد نمونه‌برداری از واحدهای نانوایی انجام می‌شود و آزمایش‌های لازم در زمینه جلوگیری از استفاده رنگ‌های غیرمجاز، نمک‌های غیر بهداشتی و جوش شیرین در مراحل پخت نان مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/63011/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول