اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

کارگاه نقد و بررسی دست‌نوشته‌های تاریخی گیلان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از راه‌اندازی کارگاه نقد و بررسی کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های تاریخی با محوریت حوزه جغرافیایی استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

کارگاه نقد و بررسی دست‌نوشته‌های تاریخی گیلان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین عباس‌نژاد کارسیدانی پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان، اظهار کرد: این کارگاه برای نخستین بار در کشور برپا شده است.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای برپایی جلسات نقد و بررسی کارآمد و سالم در فضای فرهنگی کشور به‌ویژه حوزه و دانشگاه، تصمیم به برپایی این کارگاه گرفته شد.

این مسئول، نقد در لغت را به معنای انتخاب بهینه نامید و تصریح کرد: این گزینش در ابتدا مستلزم آن است که از هرگونه حب و بغض به‌دور بوده و نیت تخریب و توهین در خود نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما در کارگاه نقد و بررسی تصمیم داریم تا با حضور اساتید عرصه نقاد، شیوه‌های صحیح نقد را به منتقدان آموزش داده و فراهم کننده یک فضای صمیمی برای ظهور نقدی سالم و تاثیرگذار باشیم و بدون تردید این مصداق واقعی دستورات معظم‌له می‌شود.

به گفته عباس‌نژادکارسیدانی، این کارگاه دارای هیئت مدیره‌ هفت نفره متشکل از شش نفر پژوهشگر و مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان است.

وی افزود: با مصوبه این اعضا مقرر شده تا برای بالا بردن جایگاه پژوهشی کارگاه مذکور مطالعات و مباحث مطروحه در جلسات نقد و بررسی در پایان سال به صورت مناسبی تدوین شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان، یادآور شد: یک لوح فشرده حاوی مطالب گلچین شده از هر جلسه به صورت یک بسته پژوهشی در اختیار علاقه‌مندان به پژوهش در حوزه جغرافیایی گیلان قرار می‌گیرد.

وی آغاز فعالیت کارگاه نقد و بررسی مذکور را در فروردین 92 عنوان کرد و متذکر شد: در این کارگاه کتاب‌های «گیلان و خیزش جنبش جنگل» اثر افشین پرتو، «یادبودهای انقلاب جنگل» به کوشش هوشنگ عباسی و «آسیب‌شناسی قیام جنگل» به همت عباس نعیمی برای نقد و بررسی در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد در دستور کار قرار گرفتند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول