اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

لزوم شناساندن اماکن تاریخی ملایر نیازمند سرمایه‎‌گذاری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شناساندن اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان را منوط به صرف هزینه و سرمایه‌گذاری بیشتر دانست.

لزوم شناساندن اماکن تاریخی ملایر نیازمند سرمایه‎‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی‌نعمت چهاردولی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به آثار تاریخی شهرستان ملایر اظهار داشت: مکان‌های تاریخی ملایر از جمله ارگ نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن باید در زمره آثار باستانی جهان ثبت شوند چراکه ظرفیت‌های بزرگ این آثار بسیار بالا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که فرهنگ گردشگری و جذب توریست هنوز در این شهرستان به خوبی نهادینه نشده است، گفت: برای شناساندن بیشتر آثار تاریخی شهرستان ملایر باید بیشتر کار و نسبت به تهیه کتابچه‌هایی از آثار تاریخی ملایر اقدام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که آثار تاریخی ملایر باید در شبکه‌های سراسری و رسانه‌های مکتوب کشور معرفی و شناسانده شود، اظهار داشت: این کار نیاز به هزینه و سرمایه‌گذاری بیشتر دارد و باید در این زمینه گام برداریم.

وی برگزاری همایش‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با آن مکان را در اماکن تاریخی ملایر خواستار شد و افزود: همزمان با مناسبت‌های مختلف باید همایش‌های بزرگی مانند همایش‌های حافظ و سعدی که در کشور برگزار می‌شود در شناساندن آثار تاریخی و مشاهیر برگزار شود و انتظار می‌رود مدیر کل ایرانگردی و جهانگردی در این زمینه مسئولان میراث فرهنگی شهرستان را یاری کنند.

چهاردولی با اشاره به این‌که شهر ملایر به عنوان قطب تولید انگور و کشمش در استان و کشور محسوب می‌شود، فصل برداشت انگور را فرصتی مناسب برای جذب توریست و گردشگران عنوان کرد.

وی افزود: در این زمینه جشنواره شیره‌پزی مانیزان چند سال است که انجام می‌شود اما اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از آن صورت نگرفته است و نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به ثبت سنت شیره‌پزی روستای مانیزان و مراسم عاشورایی روستای آورزمان در سال‌جاری در سنت‌های ملی کشور گفت: کارهای فرهنگی در کشور ما مظلوم واقع شده و نیاز به حمایت دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که احیا و حفظ بافت‌های فرسوده و با ارزش یکی از اقدامات گسترده میراث فرهنگی است، تصریح کرد: در شهرستان ملایر نیز روستاهایی با بافت‌های قدیمی و سنتی وجود دارد که باید هزینه‌ای برای احیای آن‌ها در نظر گرفته شود.

چهاردولی گفت: روستای اسلام‌آباد ملایر با داشتن بافت‌های قدیمی نیاز به حمایت‌های مسئولان دارد تا به عنوان روستایی تاریخی معرفی شود و مردم نیز باید در این زمینه کمک کنند و بافت‌های و تاریخی و قدیمی را از بین نبرند.

وی با اشاره به این‌که کشور ما به تاریخ وابسته است و اگر تاریخ این ملت را از ما بگیرند چیزی برایمان نمی‌ماند، گفت: همه تاریخ را باید حفظ کنیم و حفظ بناها مهم‌ترین امر در این راستا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس در ادامه به صنعت مبل و منبت ملایر اشاره کرد و گفت: بیش از پنج هزار واحد منبت‌کاری در ملایر با اشتغالزایی برای 10 هزار نفر وجود دارد و این هنر به عنوان اشتغال پایدار در ملایر و بین جوانان این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مبل و منبت ملایر در کشور حرف اول را می‌زند، افزود: نبود یک نمایشگاه و فروشگاه دائمی مبل و منبت یکی از دغدغه‌های هنرمندان این رشته در ملایر است.

چهاردولی افزود: در این زمینه پیگیر هستیم تا بتوانیم برای حفظ زحمت منبت‌کاران ملایر و جذب خریداران مبل در این شهرستان این نمایشگاه را در ملایر راه‌اندازی کنیم که در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است.

وی در پایان با بیان این‌که در این قسمت نیازمند سرمایه‌گذار هستیم، اظهار داشت: از آن جا که منبت‌کاران می‌خواهند در این نمایشگاه سهیم باشند، در این زمینه به دنبال تشکیل تعاونی برای این افراد هستیم که به میزان سهامشان در این نمایشگاه سهیم باشند که به مدیریت واحد در این راستا نیاز است.

انتهای پیام/89013/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول