اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

اختصاص 5 درصد بودجه کشور برای اشتغال معتادان بهبود یافته

خبرگزاری فارس: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: پنج درصد از بودجه کشور برای اشتغال معتادان بهبود یافته اختصاص داده شده است.

اختصاص 5 درصد بودجه کشور برای اشتغال معتادان بهبود یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بابک دین‌پرست ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: دو نوع مرکز مبارزه با مواد مخدر داریم که شامل مراکز ماده 15 ویژه داوطلبان ترک مواد مخدر و مراکز ماده 16 ویژه معتادانی که نمی‌خواهند و نمی‌توانند ترک کنند می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد 3 هزار و 940 مرکز ماده 15 با همکاری بهزیستی راه‌اندازی شده که معتادان برای ترک به آن مراجعه می‌کنند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مراکز ماده 16 برای معتادانی است که نمی‌توانند و نمی‌خواهند ترک کنند، افزود: استقرار ماده 16 در بیرجند باید بازنگری شود.

دین‌پرست اضافه کرد: برای معتادان زیر 18 سال ستاد قوی‌ تشکیل شده و در کنار افزایش میزان دسترسی معتادان به مراکز ترک اعتیاد باید شاهد کاهش مصرف مواد مخدر باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد بار درمان بر عهده بخش غیر دولتی است، تصریح کرد: خراسان جنوبی باید به سمت توسعه بخش خصوصی برود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اذعان داشت: پنج درصد از بودجه کشور برای اشتغال معتادان بهبود یافته اختصاص داده شده است.

دین‌پرست با توجه به سند جامع پیشگیری از اعتیاد گفت: بررسی روند اجرایی این سند، اینکه دستگاه‌ها در پایان سال دوم چه اقداماتی انجام دادند و سال آینده بحث ارزیابی میزان اثربخشی در دستور کار است.

وی از احیاء کمیته اشتغال و توانمند‌سازی معتادان بهبود یافته در سال آینده خبر داد و متذکر شد: کشور از رتبه نخست شیوع بیماری ایدز به رتبه دوم تنزل پیدا کرد.

انتهای پیام /2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول