اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تحقق کامل اشتغال تعهد شده در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از تحقق کامل و صد درصدی اشتغال تعهد شده در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام خبر داد.

تحقق کامل اشتغال تعهد شده در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام

 به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کهگیلویه ظهر امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

اردلان زینل‌زاده در این نشست، افزایش نرخ موالید را یکی از عوامل نرخ بالای بیکاری برشمرد و اظهار داشت: عرضه کم در مقابل تقاضای بالا از دیگر عوامل اثرگذار در بالا بردن نرخ بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اذعان نرخ 1/14 درصدی بیکاری در استان، عدم فرهنگ سازی در کارآفرینی و اشتغال‌زایی از طریق بخش خصوصی را از دلایل عمده این معضل خواند و گفت: متأسفانه همه در پی یافتن شغل دولتی دست و پا می‌زنند.

وی در ادامه افزود: باید با برنامه‌ریزی مدرن این ساختار اصلاح و فرهنگ کار در بخش خصوصی نهادینه شود.

زینل‌زاده با اشاره به این‌که داشتن سرمایه اولین لازمه کارآفرینی محسوب می‌شود، ابراز داشت: البته تنها سرمایه نیست که کارآفرین را ترغیب به تولید کار می‌کند بلکه انگیزه، خلاقیت و استعداد ویژه‌ای نیز می‌طلبد که در استان ما ظرفیت‌های فکری و منابع تولید فراهم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ضعف در تهیه طرح‌ها و برنامه‌های اساسی و هدفمند برای اشتغال‌زایی و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های بخش خصوصی باعث کاهش میزان اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان کهگیلویه است.

دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد کمک به ایجاد بستر‌ها و زمینه اشتغال‌زایی، ترغیب جوانان به ایجاد شغل غیر دولتی و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی بخش خصوصی را از راهکارهای اجرایی افزایش تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال تعهد شده در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام را سه هزار و 200 شغل عنوان کرد و گفت: 100 درصد این تعهدات تحقق یافته است.

انتهای پیام/82008/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول