اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

پرداخت 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار در کشور پرداخت شود.

پرداخت 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل محسن صالحی‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی اظهار داشت: از اواخر سال گذشته با افزایش نرخ ارز و نهاده‌های تولید تصمیم گرفتیم تا از طریق ستاد تسهیل خدماتی را به تولیدکنندگان و صنعتگران ارایه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ ما در جلسه چند روز گذشته با رئیس جمهور مشکلات و موانع تولید را بازگو کردیم و رئیس جمهور نیز دستور ویژه دادند تا با حمایت‌های همه‌جانبه با بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی و افزایش این حوزه در امر خدمات‌رسانی نیز کارهای خوبی صورت بگیرد.

صالحی‌نیا افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تزریق تسهیلات سرمایه در گردش از منابع مختلف از جمله این تصمیم‌گیری‌ها بوده که در قالب سه ظرفیت پیش‌بینی شده در بودجه کشور مد نظر است.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ یکی از این منابع حساب سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی است که براساس ماده 16 قانون بودجه قرار است رقم 550 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص یابد که از این میزان تاکنون 480 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی کوچک و میانی پرداخت شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این زمینه سهم استان اردبیل 18 میلیارد تومان بوده که حدود 3.5 درصد سهم منابع ملی را شامل می‌شود در حالی که استان‌های دیگر نظیر تهران و اصفهان 14 درصد و گیلان نیز 10 درصد از این منابع بهره‌مند شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ‌امیدواریم با تلاش مسئولان سهم استان در جذب این اعتبارات تا پنج درصد افزایش یابد که البته این منابع برای سال آینده نیز در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

صالحی‌نیا یادآور شد: 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی ریالی است که این عدد بالایی می‌باشد ولی اشکال کار این جا است که از ابتدای سال نتوانستیم جذب این اعتبارات را شاهد باشیم که امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از طریق اتاق مبادلات ارزی این مبالغ تبدیل به ریال شده و با نرخ مبادله‌ای در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ هر چند از آذرماه جذب این اعتبارات شروع شده اما پرونده‌های خوبی از استان اردبیل بررسی شده و حدود 159 درخواست با 160 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی مشکل‌دار در دستور کار قرار گرفتند.

صالحی‌نیا گفت: ‌البته در سه ماه اخیر بیش از چهار هزار و 300 فقره پرونده در سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و قرار است 270 میلیارد تومان تسهیلات از این محل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

وی افزود: هر چند کار دیر شروع شده ولی همچنان پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم با دستور ویژه رئیس جمهور به مدیران بانک‌های عامل حداکثر این مبالغ پرداخت شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: انگیزه بیشتری برای جذب این مبالغ از سوی استان‌ها و پرداختی از سوی بانک‌ها وجود دارد که قرار است به شرط تعیین تکلیف بدهی‌ها این پرداختی‌ها انجام شود.

وی سومین منابع حمایتی از تولیدکنندگان را فروش اموال و دارایی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه حرکت و اقدام خاصی صورت نگرفته و همچنان مبلغ مورد نظر حدود 300 میلیارد تومان در دست بررسی است تا از منابع دیگر پرداختی انجام شود.

صالحی‌نیا خاطر نشان کرد: ‌در بحث صیانت از تولید نیز 100 میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها در نظر گرفته شده است که تاکنون یک سوم این مبلغ به استان‌ها پرداخت شده و مابقی نیز قرار است در فرصت باقی‌مانده پرداخت شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه هشت بانک عامل به صورت تخصصی پرداخت تسهیلات حوزه صیانت و تسهیل واحدهای تولیدی را عهده‌دار هستند، بیان کرد: تا آخر امسال امیدواریم 500 میلیارد تومان رقم مورد نظر به عنوان سرمایه در گردش به حساب تولیدکنندگان پرداخت شود.

انتهای پیام/62001 /ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول