اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ محمد سعیدی‌کیا:

ماهیت «جریان انحرافی» تا دو ماه آینده روشن می‌شود / طرح پوتین ـ مدودف در ایران عملیاتی نیست

خبرگزاری فارس: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ماهیت «جریان انحرافی» تا دو ماه آینده روشن می‌شود گفت: طرح پوتین - مدودف در ایران عملیاتی نیست.

ماهیت «جریان انحرافی» تا دو ماه آینده روشن می‌شود / طرح پوتین ـ مدودف در ایران عملیاتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سعیدی‌کیا در جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ما باید حضور مردم را به صورت فکر و اندیشه به کار ببندیم چرا که حضور مردم در اقتصاد حضور توانمند و مدیریت شایسته آنها در قالب بخش خصوصی است که نمود و ظهور پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: قطعاً این سیاست را کسانی می‌توانند اعمال کنند که دارای این تفکر واقعی باشند که مردم در صحنه بوده و از اندیشه و حرکت آنها استفاده کنند وگرنه با شعار دادن هیچ کاری درست نمی‌شود.

محاکمه سران فتنه تشخیص بزرگان است

وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که در مورد محاکمه سران فتنه پرسید، یادآور شد: بنده معتقدم تمام جرایم در چارچوب قانون و در محاکم صالحه مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر قرار است محاکمه‌ای نیز به عنوان محاکمه سران فتنه صورت گیرد این به تشخیص بزرگان است.

سعیدی‌کیا ادامه داد: البته در این زمینه محاکمه‌های زیادی صورت گرفت و افراد زیادی مجازات شدند اما اینکه در این زمینه تصمیم‌گیری قطعی صورت گیرد در حوزه اختیارات رئیس جمهور نیست و رئیس قوه قضائیه و دستگاه‌های ذیربط آن می‌توانند در این زمینه اعلام نظر کرده و محاکمه مورد نظر را انجام دهند.

وی در خصوص جریان انحرافی تصریح کرد: تا دو ماه آینده ماهیت آنها برای ورود به انتخابات روشن می‌شود چرا که خواهیم دید آیا آنها از صافی شورای نگهبان می‌گذرند یا نه.

وزیر چهار دولت قبلی با یادآوری اینکه برخی رفتارهای تند و تنشی در جامعه آثار سوء و نامطلوبی را به جا گذاشته است، افزود: اینکه بخواهیم خارج از دایره قانون خواسته‌های خود را مطرح کرده و به شیوه‌های مختلف آن را طرح کنیم درست نیست چرا که بنده با هرگونه حرکت غیر‌قانونی و ‌رفتاری که منطبق بر اصول و قوانین نباشد، مخالف هستم و معتقدم همه باید به قانون احترام بگذارند و اگر کسی نیز خطایی کرده است در برابر قانون باید متواضعانه اعلام شرمندگی و اظهار خطا و ندامت کند تا بر اساس قانون به موارد مورد نظر رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعیدی‌کیا گفت: بالاتر از همه اینها بالای سر ما ولایت فقیه قرار دارد که همیشه بر قانون‌گرایی و ترویج آن در جامعه تاکید کرده‌اند و نباید خارج از این حرکتی صورت گیرد یا بخواهند تنشی ایجاد کنند.

رهبری فرزانه انقلاب اخطارهای سنگینی را به سران سه قوه دادند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به موقع تذکرات لازم را به سران سه قوه داده‌اند و دولت در چند مورد دچار خطا و اشتباه بوده که با تذکرات به موقع رهبری فرزانه انقلاب بسیاری از این شیوه‌ها اصلاح شده است.

وی اخطار اخیر مقام معظم رهبری را اخطار سنگین و دارای ابعاد مختلف اعلام کرد و یادآور شد: فعلاً رهبر معظم انقلاب نصیحت می‌کنند و دوست دارند که این اختلاف‌ها برطرف شود که امیدواریم با رفع این اختلاف‌ها دود آن به چشم مردم نرود.

طرح پوتین - مدودف در ایران عملیاتی نیست

سعیدی‌کیا در پاسخ به سئوالی در خصوص اجرای کپی طرح پوتین - مدودف در ایران تاکید کرد: در کشور ما هرگز چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد چرا که مردم همیشه آگاهانه انتخاب کرده‌اند و معتقدند در انتخابات بهار آینده نیز مردم با بررسی بیشتر به کاندیداهای مورد نظر رای می‌دهند چرا که یکی از صاحب‌نظران اظهار کرده است مردم این بار کاندیداها را شخم می‌زنند یعنی بر اساس سطح فکر آنها، تعقل، اندیشه و تجربه رای خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی اذعان داشت: ما از یک عقبه انتخاباتی 34 ساله برخوردار هستیم و مردم در این سال‌ها به خوبی جریان‌ها، گروه‌ها و افراد را شناخته‌اند و محال امر است در انتخابات آینده اندیشه روسی پوتین - مدودف در کشور ما رخ بدهد.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول