اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی هشدار داد/1

نقشه فتنه‌گران برای نفوذ در خواص قم / طراحان فتنه واشنگتن و لندن بودند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: فتنه‌گران سعی دارند در انتخابات آینده و برای ایجاد فتنه‌ای جدید از راه‌های مختلف در خواص قم نفوذ کنند.

نقشه فتنه‌گران برای نفوذ در خواص قم / طراحان فتنه واشنگتن و لندن بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسین جلالی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان اینکه علما مرزبانان حقیقی دین هستند اظهار کرد: حوزه علمیه قم محل پرورش علما و مراجع تقلید بزرگواری بوده که یکی از آن‌ها امام خمینی(ره) است.

وی افزود: قم سرزمینی مبارک بوده و مردم این شهر آغازگر انقلاب هستند؛ رهبر معظم انقلاب نیز پرورش یافته قم بوده و بصیرت مردم در این شهر زبان زد خاص و عام است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی قم را پرچم‌دار و طلایه‌دار حرکت‌های مذهبی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل مردم و علمای قم مسئولیت بیشتری بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در روزهای آغازین انقلاب مردم قم نخستین گروهی بودند که بنی صدر را شناخته و او را به ملت ایران معرفی کردند؛ قم در افشای فتنه منافقان نیز نقش موثری داشت به همین دلیل سازمان‌های جاسوسی دنیا قم را به عنوان یک مرکز استراتژیک و راهبردی در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

جلالی با بیان اینکه فتنه‌ها همواره در کشورهایی چون آمریکا و انگلیس طراحی می‌شوند گفت: عوامل داخلی استکبار این فتنه‌ها را در ایران پیاده می‌کنند.

وی با اشاره به تجربیات خوبی که ملت ایران از فتنه‌ها کسب کرده است گفت: مؤمن نباید از یک مکان دو بار گزیده شود؛ دشمنان به یقین آرام ننشسته‌اند و باز هم چنگ و دندان نشان خواهند داد زیرا آن‌ها از حکومتی بر مبنای تشیع علوی ناراضی‌اند.

جلالی با تاکید بر آمادگی ملت ایران در مقابل نقشه‌های جدید دشمنان و شناخت توطئه‌های آن‌ها ابراز کرد: باید دشمن را در زمین خودمان بازی دهیم و هیچ گاه وارد بازی آن‌ها نشویم؛ بهترین روش این است که ضعف‌ها را برطرف کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی نخستین روش دشمنان را استفاده از ظرفیت قم برای پیچیده ساختن فتنه دانست و گفت: سازمان‌های جاسوسی و فتنه‌گران به دنبال پرورش روحانیونی به عنوان عوامل و مجری خود در قم هستند تا دستوراتشان را اجرایی کنند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری وسیعی روی آن‌ها کرده و حتی تا سطح مرجعیت آن‌ها را بالا می‌برند و تشکل‌های جدیدی به راه می‌اندازند که نمونه بارز آن شریعت‌مدار در اوایل انقلاب بود.

وی ادامه داد: پس از شریعت‌مدار دشمنان وارد بیت آیت‌الله منتظری شدند و بعد از اینکه می‌بینند این مهره هم از دست رفته بیت دیگری همچون آقای صانعی را می‌یابند اما با بیانیه قاطع جامعه مدرسین که این شخص را برای مقام مرجعیت و فتوا نالایق دانست معلوم نیست وارد کدام بیت خواهند شد.

وی با اشاره به تشکیل مجمع محققین و مدرسین در قم بیان داشت: چرا جلوی افرادی مثل کروبی گرفته نشد که مشغول شهریه دادن در حوزه بود و همه می‌دانستند که چنین جایگاهی ندارد و بعدها نیز هزینه‌های زیادی به نظام اسلامی وارد کرد.

جلالی افزود: فتنه‌گران سعی کردند گروهی را مأمور کنند که به افراد سلیم‌النفس حاضر در قم اخبار دروغین بدهند؛ کشته‌سازی و بزرگ‌نمایی حوادث فتنه 88 از جمله این روش‌ها بود و از علما خواستند همان طور که برای جنگ 22 روزه غزه بیانیه داده‌اند برای کشته‌های دروغین فتنه نیز بیانیه بدهند.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول