اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 14

رئوف‌سیدنژاد: بقاع متبرکه گلستان میزبان طرح «آرامش بهار» خواهند بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طرح کشوری «آرامش بهار» به مناسبت آغاز سال نو در جوار بیش از 40 امامزاده استان اجرا می‌شود.

رئوف‌سیدنژاد: بقاع متبرکه گلستان میزبان طرح «آرامش بهار» خواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدجواد رئوف‌سیدنژاد صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته امداد و نجات استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این برنامه علاوه بر حضور مردم در هنگام تحویل سال کنار بقاع متبرک به دنبال ساماندهی و اسکان مسافران نوروزی در محیط برخی از این اماکن مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: زمان اجرای این طرح 28 اسفند تا 14 فروردین ماه امسال با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی در استان است.

رئوف‌سیدنژاد یادآور شد: احیاء و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی، ارائه خدمات مطلوب رفاهی و فرهنگی به زائران بقاع متبرکه و ایجاد نشاط معنوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این اماکن مقدسه از دیگر اهدافی است که این طرح پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی استان به شمار می‌رود اذعان داشت: برای اجرا و توجیه این طرح تاکنون جلسات آموزشی متعددی با حضور هیئت امناء، مدیران فرهنگی امامزاده‌ها و خدام امامزادگان برای ارائه خدمات بهتر به زائران انجام گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط در ستاد تسهیلات نوروزی و آمادگی خدام امامزادگان برای ارائه خدمات به زائران از دیگر برنامه‌های آموزشی این طرح به شمار می‌رود.

رئوف‌سیدنژاد از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو، عطرافشانی و گلباران قبور شهدا در امامزاده‌های استان به عنوان برنامه‌های این طرح خبر داد.

وی افزود: در لحظه تحویل سال نو در جوار امامزاده‌های استان برنامه‌های قرائت قرآن با حضور قاریان برجسته، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت آل یاسین، پخش پیام مقام معظم رهبری و برپایی سفره‌های هفت‌سین قرآنی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اذعان داشت: در طول ایام نوروز نمایشگاه آرامش بهاری و نمایشگاه سیمای عفاف در آینه حجاب برپا می‌شود.

رئوف، همچنین از پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی مردم توسط روحانیون در امامزاده‌ها طی اجرای این طرح خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی دینی در جامعه خاطرنشان ساخت: برپایی نمایشگاه‌های محتوایی گرافیکی، چاپ و توزیع کتابچه راهنمای امامزادگان و موقوفات گلستان و بیش از 10 هزار نسخه بروشور معرفی بقاع استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی است.

رئوف‌سیدنژاد از توزیع کتابچه آرامش بهاری، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و اجرای طرح خیمه‌های معرفت با ایستگاه‌های مشاوره، نقاشی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید و ... در جوار بقاع امامزاده‌های سراسر استان خبر داد.

انتهای پیام/83002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول