اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهم‏نامه‏ای

2 هزار زندانی در سمنان آموزش فنی و حرفه‏ای می‏بینند

خبرگزاری فارس: با انعقاد تفاهم‏نامه آموزشی مشترک بین ادارات آموزش فنی و حرفه‏ای و زندان‏ها و اقدامات تامینی- تربیتی استان سمنان، بیش از دو هزار مددجوی زندانی آموزش می‏بینند.

2 هزار زندانی در سمنان آموزش فنی و حرفه‏ای می‏بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان امروز در نشست انعقاد این تفاهم‏نامه اظهار داشت: در سال 91 بیش از یک هزار و 690 نفر از مددجویان زندان‏های استان سمنان تحت پوشش آموزش‏های مهارتی قرار گرفتند که بر این اساس میزان تحقق تعهدات این استان به 104 درصد رسید.

ابراهیم محمودی با اشاره به تاثیر چشمگیر ارائه آموزش‏های مهارتی به زندانیان در کاهش آمار بازگشت به زندان افزود: دوره‏هایی برای سال 92 پیش‏بینی شده است اما هر سه ماه یک‏بار بنا به نیاز قابل تغییر است و می‏توان دوره‏هایی را به صورت مشارکتی برگزار کرد که باید فنی و حرفه‏ای نظارت داشته باشد تا به صورت منظم و طبق استاندارد اجرا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان گفت: رویکرد سال جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای، طرح بازار تا بازار است که از بازار آغاز و به بازار ختم می‏شود و در زندان‏ها بستر اجرای آن فراهم است.

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی- تربیتی استان سمنان نیز در این نشست گفت: کسب آموزش‏های مهارتی باعث ترمیم شخصیت مجرمان شده و این امر علاوه بر ایجاد فرصت‏های شغلی برای زندانیان، اعتماد به نفس و جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم را در آنان باعث می‏شود.

عباس‏علی عرب گفت: در سال 92 به دنبال دوره‏های بلندمدت نیستیم بلکه دوره‏هایی نظیر آشپزی، نانوایی و آموزش خانواده زندانیان مد نظر است تا بازار کار مناسبی نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/2249/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول