اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضائی دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد

محرومیت زندانیان جرائم خشن از مرخصی در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: در ایام نوروز با توجه به ارتقای سطح امنیت، به زندانیان جرائم خاص و خشن مرخصی داده نمی‌شود و هم‌چنین در ایام تعطیلات قضات کشیش به پرونده‌های ارجاعی رسیدگی‌ می‌کنند.

محرومیت زندانیان جرائم خشن از مرخصی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد فروتنی ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه رسانه و مطبوعات با معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی در محل سالن جلسات دادسرای دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: دادگستری خراسان‌رضوی در ستاد مقابله با جرائم خاص و خشن اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده است.

وی افزود: در این ستاد با برگزاری جلسات مکرر متشکل از مقامات قضایی، نیروی انتظامی و دیگر بخش‌های امنیتی خراسان‌رضوی چاره‌اندیشی و ارائه راهبردهای عملی برای کاهش جرائم خاص و خشن اتخاذ می‌شود.

فروتنی با بیان اینکه ستاد جرائم خاص و خشن اقدامات موثری در پایان سال جاری و ایام نوروز لحاظ کرده، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش موثری در تعامل با دستگاه قضایی و امنیتی داشته و می‌تواند با انعکاس و شفاف‌سازی این حوزه اثربخشی اقدامات ستاد مبارزه با جرائم خاص و خشن را در مسیر کاهش این نوع جرائم دوچندان کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در بهمن ماه سال جاری مشکل امنیتی خاصی در سطح استان خراسان‌رضوی مشاهده نشده، تصریح کرد: یکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای مثبت ستاد مبارزه با جرائم خاص و خشن، کاهش چشم‌گیر این نوع جرائم چون سرقت، کلاهبرداری، سرقت‌های مقرون به آزار نظیر کیف‌قاپی و زورگیری بوده که در تعامل با ارگان‌های امنیتی چون پلیس و نیروی انتظامی مشهد روند کاهشی این جرائم در سطح استان هستیم.

معاون قضائی دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: یکی از نمونه‌های بارز برخوردهای جدی و قاطع با مجرمان جرائم خاص و خشن اعدام علنی متجاوزان در سبزوار بوده است.

فروتنی از شهادت سرباز نیروی انتظامی در حومه شهر بواسطه فردی شرور یاد کرد و اذعان داشت: جرم این قاتل در زمره جرائم خاص و خشن بوده که با گذراندن مراحل قانونی و پس از صدور، حکم به زودی اجرا می‌شود.

وی از برخورد قاطع با کسانی که در چهارشنبه آخر سال مرتکب جرم و تخلف شوند یاد کرد و گفت: در صورت مشاهده سوءاستفاده از عناوینی چون چهارشنبه آخر سال برای برهم زدن امنیت و آرامش و ارتکاب جرم،‌ ستاد مبارزه با جرائم خشن به طور جدی پیگیری و برخورد قاطع با مجرمان می‌کند.

معاون قضائی دادگستری خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه امنیت آحاد جامعه هدف نهایی دستگاه قضائی است، یادآور شد: ستاد مبارزه با جرائم خشن با اقشار سارق، مشروب‌فروشان و سازندگان آن، متجاوزان به عنف و تمام اقشاری که ذائقه جامعه را تلخ کنند، مبارزه جدی می‌کند.

فروتنی تاکید کرد: یکی از مصوبات مهم ستاد مبارزه با جرائم خشن و خاص در ایام نوروز و روزهای پایانی سال جاری،‌ ندادن مرخصی به زندانیان جرائم خاص و خشن است. همچنین در ایام تعطیل نوروز در مشهد و شهرهای زائرپذیر شاهد قضات کشیک هستیم که خارج از نوبت به پرونده‌های ارجاعی رسیدگی می‌کنند.

معاون قضائی دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به پیگیری پرونده باند سارقان طلافروشی‌های مشهد،‌ اظهار کرد: پیگیری در این حوزه ادامه داشته و به محض نتایج و صدور حکم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/70023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول