اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری جلسات مکرر دستگاه قضایی در مدارس و دانشگاه‌ها

جمعیت زندانیان زیر ۱۹ سال در خراسان‌‌رضوی کاهش یافت

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: حضور مستقیم دستگاه قضایی در حوزه آموزش و جلسات توجیهی در ۲۴۰ مدرسه و خوابگاه‌ها دانشجویی در سال جاری سبب کاهش جمعیت زندانیان زیر ۱۹ سال شد.

جمعیت زندانیان زیر ۱۹ سال در خراسان‌‌رضوی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیر مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل سالن دادسرای دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات اساسی در حوزه سرقت بانک و تصادفات صوری انجام داده است.

وی افزود: در دستگاه قضایی بخشی با عنوان اداره پیشگیری امنیتی و انتظامی راه‌اندازی کرده که به واسطه آن وضعیت امنیت مکان‌هایی چون بانک و طلافروشی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرارگرفته و در صورت کم‌کاری رئیس و مسئول مکان ذی‌ربط، برخورد صورت می‌گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه سرقت از بانک و طلافروشی یکی از عوامل اساسی در برهم‌زدن امنیت عمومی است، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌ها را در مسیری سوق دهیم که تکیه بر بیمه و استفاده سوء از آن کمتر شود.

وی تصریح کرد: تصادفات صوری که با هدف دریافت دیه از بیمه صحنه‌سازی می‌شود نیز به طور جدی توسط پلیس راه، پلیس راهور، پزشکی قانونی و دستگاه قضایی شناسایی شده و برخورد قاطع با متخلفان صورت می‌گیرد.

رئیس کارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌رضوی ادامه داد: بیمه بخشی از بیت‌المال است که اگر به درستی مدیریت نشود شاهد خسارات و هدرروی میلیارد تومانی آن خواهیم بود.

مرتضوی با اشاره به استقرار شعب ویژه تخلفات در چهارشنبه آخر سال گفت: به منظور برقراری امنیت و پیشگیری از جرائم و تخلفات در چهارشنبه آخر سال، چهار شعبه در سطح مشهد و یک شعبه مستقل در منطقه ییلاقی طرقبه و شاندیز مستقر شده است.

وی تاکید کرد: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌رضوی به طور مجزا، 190 هزار ماده محترقه در سطح شهر مشهد را کشف کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی یادآور شد: در بخش خانواده پایدار شاهد کسب موفقیت‌های چشمگیری در کاهش آمار طلاق هستیم؛ با وجود رشد 3.8 طلاق در ده ماهه اخیر، در قیاس دوسالانه، نسبت به سال 89 کاهش شش درصدی در آمار طلاق خراسان‌رضوی داشته‌ایم.

مرتضوی ادامه داد: در کنار مراکز مشاوره سطح شهر در طرح خانواده پایدار، روزهای دوشنبه در زندان‌‌ها نیز مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی فعال است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش جمعیت زندانیان زیر 19 سال در استان خراسان‌رضوی اذعان داشت: جمعیت زندانیان زیر 19 سال در خراسان‌رضوی کاهش چشمگیری داشته و این در حالی است که دیگر استان‌ها شاهد افزایش این رده سنی در زندان‌ها هستند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: یکی از عوامل موثر بر کاهش جمعیت زندانیان زیر 19 سال در زندان‌های خراسان‌رضوی، حضور مستقیم دستگاه قضایی در حوزه آموزش و جلسات توجیهی در 240 مدرسه و خوابگاه‌ها دانشجویی در سال جاری است.

انتهای پیام/70023/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول