اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دادگستری تاکستان در زندان مرکزی

12 نفر از زندانیان با مرخصی پایان حبس آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان تاکستان با مرخصی پایان حبس 12 نفر از زندانیان حوزه این شهرستان موافقت کرد و گفت: حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سیستم قضایی است.

12 نفر از زندانیان با مرخصی پایان حبس آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، رسول اصانلو در جریان بازدید از زندان مرکزی قزوین، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را یکی از راه کارهای اساسی برای مقابله با برخی از مشکلات موجود در زندان‌ها دانست و اظهار داشت: از جمله راه کارهای اجرایی و ضروری برای کاهش جمعیت کیفری اعطای آزادی مشروط، عفوهای موردی، اعطای مرخصی‌های پایان حبس، اخذ رضایت شاکی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های آزادی مددجویان با حضور مسئولان قضایی در زندان‌هاست.

وی حضور قضات در زندان‌ها را نوعی تسهیل‌گرایی در رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان مطرح کرد و افزود: این امر راه کاری اساسی در کاهش تردد خانواده‌ها به مراجع قضایی است.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان عنوان کرد: بزهکاری و ارتکاب جرم به عنوان پدیده ضد ارزش اخلاقی و اجتماعی تلقی و سبب بروز آسیب اجتماعی در روابط میان فرد و جامعه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اقدامات مدیران و مسئولان زندان‌ها از طریق برنامه‌ریزی‌های اصلاحی، پیگیری و رفع مشکلات قضایی مددجویان عامل مهمی در باز دارندگی از تکرار جرم و بزه شده است.

رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تاکستان همراه هیئت قضایی با حضور در جمع مددجویان تصریح کرد: هدف از حضور در زندان، شناسایی موانع و رفع مشکلات قضایی است و امیدواریم با همت و تلاش دست‌اندرکاران این مرکز بتوانیم نسبت به آن فائق آییم.

در ابتدای این دیدار رمضانی رئیس زندان مرکزی پیرامون فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین خدمات ارایه شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان می‌تواند مهم‌ترین ابزار در راستای کاهش آسیب و جمعیت کیفری زندان‌ها باشد.

در بازدید رئیس دادگستری، دادستان و هیئت قضایی دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان پرونده قضایی 50 نفر از مددجویان این حوزه بررسی و تعداد 12 نفر با مرخصی پایان حبس آزاد شده و 25 نفر نیز به منظور شرکت در برنامه‌های اشتغالزایی، با احراز شرایط رأی باز شدند.

انتهای پیام/77002/و/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول