اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج رسانه مطرح کرد

مهندسی اجتماعی رسالت رسانه‌ها / مقابله با جنگ نرم نیازمند حمیت رسانه‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه مهندسی اجتماعی رسالت رسانه‌هاست گفت: مقابله با جنگ نرم نیازمند حمیت رسانه‌ای است.

مهندسی اجتماعی رسالت رسانه‌ها / مقابله با جنگ نرم نیازمند حمیت رسانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطفی امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی فجر گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت، تشکیل سازمان جدید بسیج رسانه را توسط سپاه در حوزه بسیج مستضعفان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه قانون این سازمان به‌زودی در مجلس مطرح می‌شود، اظهار کرد: با تصویب قانون، به‌زودی فعالیت سازمان بسیج رسانه در کشور توسط اصحاب رسانه گسترش می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از تصویب کلیات قانون جامع رسانه‌های همگانی کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این قانون توسط وزارت ارشاد به مجلس فرستاده شد و اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بحث و بررسی است و در بهار سال آینده به نتیجه می‌رسد.

وی قانون جامع رسانه‌های همگانی کشور را مترقی خواند و تصریح کرد: این قانون برای اصحاب رسانه بستر قانونی را فراهم می‌کند.

عاطفی، با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه نقد این قانون را به‌عهده گرفته است، تصریح کرد: اهالی رسانه کشور به‌ویژه گیلان می‌توانند نقطه نظرات خود را درباره قانون جامع رسانه اعلام کنند.

وی این قانون را بستری برای حرکت و فعالیت تمام رسانه‌های کشور عنوان کرد.

این مسئول با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره مذکور اذعان کرد: گیلان در عرصه انقلاب درخشش زیادی داشت و امروز با همت رسانه‌های خود این ظرفیت را به نمایش گذاشته است.

وی ارتباط بین اصحاب رسانه و مسئولان را به نفع افکار عمومی خواند و یادآور شد: از این ارتباط دو سویه هنجارهای اجتماعی برای نهادینه شدن قوت می‌گیرند و ضد ارزش‌ها رنگ می‌بازند.

عاطفی، با بیان اینکه امروز برای ایفا کردن نقش رسانه در تراز انقلاب اسلامی باید به علم مسئله‌شناسی احاطه پیدا کنیم، افزود: این علم کلید واژه هدایت افکار عمومی است و زمانی خاصیت بالندگی پیدا می‌کند که به موقع باشد و صورت مسئله‌های جامع خود را به‌موقع تعریف کند و راه حل بر مبنای مباحث معرفتی را ارائه دهد.

وی درباره شکل‌گیری عصر نوین رسانه‌ای، تصریح کرد: تا افکار عمومی و اهالی این رسانه بخواهند با عصر نوین آشنا شوند شاهد ظهور نسل‌های جدید رسانه می‌شویم که آثار و پیامدهای خاص آن ها در فرهنگ این مرز و بوم و افکار عمومی تاثیر می‌گذارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور نقش اصحاب رسانه امروز را تنها خبر نویسی و انتشار خبر ندانست و متذکر شد: خبرنویسی ابتدایی‌ترین کار رسانه است و امروز رسانه‌ها نقش مهندسی اجتماعی را به‌عهده دارند.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه عالی رسانه، خاطرنشان کرد: در صورت تبیین درست جایگاه رسانه، بسیاری از مسایل و مشکلات برطرف می‌شود.

عاطفی رسانه‌ها را ابزار جنگ نرم خواند و تصریح کرد: باید طبق معیارهای دینی و شاخصه‌های انقلابی در اصحاب رسانه حمیت شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت موظف است این حمیت را بشناسد، یادآور شد: دولت باید به نقش‌آفرینان عرصه رسانه اجازه رشد و تعالی دهد تا شاهد شکوفایی این نقش باشد.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول